söndag 6 juni 2010

Yes!!!! Där satt den!

Vilda och jag var iväg och tävlade på Råådalens BK och tävlade i lördags. Vilda visade sig vara på ett strålande humör och sprang som en tok i hoppklass 1 loppet och gick in felfritt med en bra tid (för att vara Vilda) på en 3:e plats. Vi var då halvvägs i startfältet och den stora frågan var om det skulle räcka? och det gjorde det!!! Vil slutade på en 8:e plats med drygt 75 starter och fick vår efterlängtade pinne!!!

Vi startade även i Agilityklass 2. En bana som passade Vilda egentligen, men hon verkade reagera på domaren och tittade på honom istället för att ge allt... Vi gick i mål felfria, men med 8 sekunder för lång tid... 5 fel hade gett oss mindre fel, men så kan det vara...

Vi fick även lov att för första gången starta i hoppklass 2 på eftermiddagen och tog oss runt men en vägran som jag får ta på mig, men med får lång tid. Vi har lite att jobba på!

Efter helgens prestation, så är Vidlas mål för 2009 uppfyllda! Så vi har nu börjat snegla på vårt dröm mål - Att starta i klass 3!!!

Agilityklass 2

Spårgrisen Nitro
Nitro fick ett personspår i lördagskväll. Husse la det och jag skulle gå med Nitro. Husse tyckte nog att jag behöve rastas, för det var det jobbigaste spår jag någon gång gått. Över stock och sten (Nitro gick mest under allt ris och jag över och spårlinan... jag tror ni förstår) över träsk och så brant nedför och brant uppför. Arg som ett bi på Husse var jag, men Nitro var en stjärna! Tog sig runt galant och levererade alla 5 föremål till mig! För fort gick allt, och det får vi fundera på om och hur vi ska göra något åt... Tur att det stundar ett spårläger i veckan!

Rättvist ska det vara, så igår lag jag ett viltspår till Husse och Nitro. Tänkte jävlas tillbaka på mitt super svåra spår, men lät bli! Hoppas att någon såg det och ger mig en guldstjärna i godhet! Spåret var ca 600 meter och låg i 7 timmar. Nitro skötte sig bra och Husse med:) Till och med Idioten verkar fungera nu. Svårt att förklara hur det går till, så jag har ritat en skiss!



Husse var så nöjd efteråt att vi åkte hem och anmälde dem till anlagsprov! Det är ett öppet prov, så vet inte när det blir, utan kommer att bli kallade när det närmar sig!

Söndag
Annars fick vi mycket gjort på vår lediga dag igår söndag. Städat inne, tvättat bilarna, planterat rosor på framsidan, grundmålat muren på framsidan. Känns skönt att vara hemma en hel dag och inte ha något bokat!

Vecka 23´s planering:
Måndag: Styrelsemöte på klubben
Tisdag: 06.15 Vattengympa, ULLARED med mamma, Personspår m Nitro
Onsdag: Springa 06.00, Övnings skjuta 16.00, Våga tävla 18.45
Torsdag: Spårläger m Nitro, Agilitytävling Rönne HU
Fredag: Spårläger m Nitro, Springa på kvällen
Lördag: Spårläger m Nitro
Söndag: Spårläger m Nitro

3 kommentarer:

Yessica sa...

Halloj igen! :) Ja, jättekul med fler briarder i Fagersta! Här är vi också ensamma på banorna. Hoppas vi ses där! Våra hundar är ju lätta att känna igen. ;) Men vilka dagar åker du förresten? Ni är ju i klass 2 nu, så kör ni alla klass 2-dagar eller bara dom innan/efter vilodagen?

Yessica sa...

Åh, kul att ni kör nästan alla dagar! :) Sting är under igångsättning, så hon kommer inte köra så mycket. Vi är där lörd-onsd (alltså tävlar sön-tis).

Pippi delar jag också upp lite för har märkt att hon har inte riktigt styrkan och mentala orken än att köra för mycket. Men vi ska träna träna tills dess och få upp kondisen ;)

Så Pippi kör en klass söndag, två på måndagen och en på tisdagen. Sting kör en klass söndag och vilar måndag och kör en klass på tisdagen. :) Så blir inte många starter på dom var. Men bra träning på allt runt omkring också, och för min del blir det som att åka med en hund och köra två lopp per dag ;)

Ska bli jättekul när Sting är igång helt igen! Hon själv kommer nog inte fatta när vi står inför start uppe i Härnösand då det blir första tävlingen (om hon känns ok) sen november! Gaaalet länge sen alltså!

Vi ses! Är det okej om jag länkar er på min hemsida? :)

Andrea sa...

Hmmmm... saknade en stammis på min sista vattengympa för säsongen!! Jag som hade laddat med extra hårt pass - fanns t o m de som tvekade att komma igen till hösten, hi hi... (jag får väl ta det som bra betyg). Hörde dock att det fanns giltiga skäl, så det får välan accepteras - annat hade det varit om bortfallet berott på att kudden var skön! ;) Grattis till dig och Vilda!!