tisdag 22 juni 2010

Raggsockar inhandlade!

Var på Åbymarknad idag och handlade väldens bästa raggsockar av getull. De har jag haft i flera år nu och de är superbra! 50:-/st kan jag leva med! Jag sliter ut två par på en säsong!

Fick även med mig hem ett par lila "Foppa-tofflor" till fjällvandringen. Jag ska inte gå i dem hela tiden, utan ha dem på kvällarna och när vi vadar i fjällbäckar! Hade det sist och de var lätta och torkade snabbt! 80 riksdaler kostade de.


Mina tofflor är i denna färgen, röd lack!

Och i denna modellen!

Hittade även ett par röda lack-tofflor! Supersnygga och sköna. Blir nog bra till jeans i sommar! 300 pix kostade de.
Klarade mig utan att köpa marknadsgodis. Tror att det är första gången i mitt 31-åriga liv!!!

Date med snygge Matte
Eller rättare sagt studiebesök på Bjersgårdsvägen där Bygglov filmar:) Igår körde jag förbi och ryktet var sant - Bygglov var i Klippan och filmade! Jobbet sponsrar med material till bygglov sen flera år tillbaka och det kändes som om jag fick ta i rätt personer, så kanske vi skulle kunna få till ett studiebesök! Sagt som gjort i morse fick jag tag på rätt personer i Stockholm och besöket var bokat! Så jag och två arbetskamrater åkte till Bjersgårdsvägen och hälsade på Mija, Snygge Matte och Willy. Kul att se hur det går till på riktigt! Ni andra får se hur fint det blev i januari 2011!!!

Källaren är ren!
I kväll kröp Husse in i krypgrunden och städade undan allt småbråte. Så nu är där snyggt och fint! En hel sopsäck med träbråte blev det. Jag sympatiserade och hejade på utifrån. Just nu belönar han sin insats med att installera spotlights i taket i källaren. Sund belöning tycker jag!!!

Onsdag bjuder på besök hos mormor och bad av hennes Chow-Chow hund. Husse ska flytta bbyggställning hos sina föräldrar. Sen är det torsdag eller fredag beroende på hur man ser det och jobbeveckan är slut!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra. På bloggen får jag veta när Mats kommer hem till oss. Inte illa.Snygga tofflor föresten!!
Britt-Marie

Malin sa...

Vad snyggt det har blivit här!

Anonym sa...

Ska vara du till det; fixa date m Matte!!! ;-)
Men jag såg dem oxå. när de åt lunch på Gästis.... hi hi hi...
Snygga tofflor!
/SARA