söndag 27 juni 2010

Blekinge via Simrishamn




Tog sovmorgon idag och vaknade 9.40!!! Kastade i mig frukost och hämtade föräldrarnas bil. Inte trodde jag att jag skulle sova så länge... Iväg mot Simrishamn och agilitytävlingen där. Där var det vänta och vänta... De väntade på än det ena och än det andra men till sist kom klass 2 igång. Vilda började med Agility och banan var rolig, förrutom vid lången. Hundarna kom ut ur en sväng tunnel och hade sen knappt 5 meter till lången. Långe var svart med orangea detaljer. Det var inte lätt. Många fick fel. Vilda vägrade och hoppade i sista sekund rakt in i lången... Annars var det fart och bra kontaktfält.

Där efter var det Hopp 2. En springig banan med få tekniska finesser. Vilda var seg och gick mest runt... Rev första bräda på lången, så den får vi nog träna lite på inför nästa helg.

Vi kastade oss i bilen och styrde kosan mot Blekinge och kursavslutning i apporteringskursen. Nitro skötte sig även om han var lite väl taggad på viltet. Det var första gången som han fick hålla fågel, men det var lätt som en plätt! Fick med mig två stora fåglar hem som jag ska rycka fjädrar på till min fjäderdummy och så känna lite på dem själv, så jag reder ut det.

Nu väntar korgen!

Inga kommentarer: