måndag 14 juni 2010

Vattenapportering

Klarade invägningen galant idag! De andra på jobb vägde sig i fredags, så idag var det min tur. -1,3 kg på 14 dagar!!! Har nu gått ner 11,5 kg totalt och det är -11,5 %! Känns bra att vara igång igen! Om jag orkar, så blir det löprunda i Vedby i morgon bitti.

Jag och Nitro har ett nytt motto och det är LEK! Har varit inne på det tidigare och har det till och med som mål för 2010 att vi ska ha ROLIGT. Funderar nu på att trycka det på min träningsväst, så jag inte kan glömma att leka. Men jag får klura på texten lite till. Just nu lutar det åt "Livet leker" eller Vi leker".

Apporteringskurs
Jag och Nitro var på apporteringskurs i Blekinge ikväll. Vi testade på vattenapportering och Nitro fick simma för första gången i sitt liv. Han kastade sig ut efter apporten och blev lite rädd när han inte bottnade längre och tog sig in mot land. Jag peppade lite och sen simmade han ut och hämtade apporten och levererade in den fint till mig. Vid andra markeringen for han ut och tog den lätt som en plätt och lämnade av till mig! Nu ska det tränas tills kursavslutningen den 27 juni!

Nu väntar korgen!

1 kommentar:

Anonym sa...

JÄTTE fin blev din sida!!! =) Vilka fina bilder på er! WOW så snyggt han går!!!
/Sara