onsdag 23 juni 2010

Ren hund och belysning i källaren

Var idag hos Mormor och badade hennes hund. Hon har en Chow-Chow som jag skrev igår och det är världens snällaste hund! Finner sig i att man badar, borstar, klipper klor och går till veterinären utan att vara särskilt tränad på det. Skönt! Nu är hon ren och sommarfin!

Hon lyckades även tappa en klo efter badet och det blödde en hel del som det gör med klor... Får se hur det är i morgon, om det blir en tur till veterinären eller inte...

Anlagsprov viltspår
Mitt i klo-röran så ringde en viltspårdomare och ville boka datum för anlagsprov med Nitro! Jag fick be om att ringa åter och när jag gjorde det, så visade det sig vara en herre som jag var på samma jakt med i höstas. Så på måndag kl 18.00 gäller det! Husse och Nitro gör då båda debut i officiella hundtävlingssammanhang!!! Gissa om jag är nervös???

Källaren
Husse pysslade vidare med belysningen i källaren under kvällen och nu är det klart! Snygga vinklingsbara spot-lights i källartaket! Nu är källaren snart klar! Kvar är:
• Fixa till det sista runt källarfönsterna
• Måla källarfönster och karmar
• Göra 2 st luckor/dörrar in till krypgrunden
• Måla det sista på väggen i öster
• Och till sist - Möblera!!!

Ska passa på att handla det vi behöver till midsommarhelgens renovering i morgon, för sen är det ju stängt hela helgen!

I morgon torsdag är det fredag! Dagen börjar med invägning på jobb. Kanske jag till och med får böta denna gång... Jag spelar innebandy på lunchen och slutar redan kl 15.00! på kvällen är jag stugvärd på klubben och ska passa på att träna Nitro.

Springa skulle jag gjort i kväll, men det får bli en annan dag, för nu är jag nanig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevlig Midsommar Hälsar Lena och Schippe