fredag 4 juni 2010

Att älska i nöd och lust...


Husse var iväg i går kväll och körde hem sent. Jag och vovvarna gick och la oss själva. I natt vaknade jag kl 00.23 av att telefonen ringde. Det var Husse och Nitro som fått bensinstopp ett par km utanför Klippan... Tro nu inte att jag sa söta små ord till min make och att sånt kan hända och att jag kommer och hjälper dig direkt! Nä, det kom en del underliga frågor ur min mun, som - Vad vill du jag ska göra åt det? Varför? osv.

Men jag masade mig upp ur den varma goa sängen där jag och vovvarna sov så gott. Hundarna tittade konstigt på mig och somnade snabbt om... Jag gick ut i vedboden och hämtade reservdunken - UTAN BENSIN! Gick in igen och hämtade plånbok och åkte till Preem för att tanka dunken. Ensam på Preem, skönt, är ju mörkrädd, inser jag att jag inte kan få loss påfyllningsröret till dunken och försöker tanka den ändå - Det flödar bensin överallt, utom ner i dunken... Nu kommer det läskigt folk till Preem - Så klart... Skyndar mig och får till sist loss påfyllningsröret och kan tanka klart.

Kör ut på väg 21 mot Perstorp. Ingen Husse... Jag blir inte mindre irriterad... Hittar dem närmare Hyllstoftakorset än Klippan och får lämnat bensinen. Väntade tills Husses bil startade igen och vi kunde köra hem. Hemma och i säng 01.30... Ändrat väckarklockan till senast möjlig tid och ställt in den morgontidiga löpningen...

Men hur arg jag än var, så visst, älskar jag min biltokige Husse!

PS: Husse fyllde år den 3:e och han fick två snygga tröjor av mig med "rätt" bilmodellsmärke på som jag gjort! Bilder kommer!

2 kommentarer:

Malin sa...

Hahaha!! ;)

Yessica sa...

Halloj! Hittade hit via att jag sökte på google på Vildas namn. Vill gratta till uppflyttet till hoppklass 2! Kul att fler tävlar agility med sina briarder! Och kommer nu på att jag kanske redan varit inne här och sagt just det förra året. Haha! :D

Jag har två briarder som jag tävlar med. Sting har två pinnar i hopp2 och en i agility2. Pippi har inte tävlat så mycket än, men vi kämpar på i kampen om att lyckas ta oss runt nollade.

Ser att du ska till Fagersta och tävla! KUL! Vi ska också dit. Kul med fler briarder på banorna. Hoppas vi ses.