tisdag 1 juni 2010

Full fart!

Agilitykurs...
Igår var jag och Vilda på agilitykurs. Vilda var inte på humör. Ville inte träna. Var rädd för ALLT och gick runt banan... Efter ett par försök, så gav jag upp och hämtade en sheltie! Å jösses vad jag fick springa! Nova gav järnet och skällde på mig för att jag var i vägen:) Kul att köra snabb hund!

Nu hoppas jag att Vilda vilar sig i form till på lördag då vi tävlar i Råådalen. Ska ta fram slalom här hemma, så hon kan känna sig duktig, för det gillar hon!

Snygga halsband
Vilda och Nitro har fått nya snygga matchande halsband. Nitro blått och Vilda rött med lika mönster på. Snygga värre!

Bilen
När jag skulle köra till jobb igår så lyste motorlampan på min fina bil. Så den fick stanna hemma och jag fick ta Husses Golf... Ikväll är diagnosen ställd och det var inte kul. Kam-kjedjan behöver sträckas och spånnrullar och bytas. Låter lätt, eller hur? Men inte... Tar 8-16 timmar!!! Och motorn ska ut ut bilen - lagas - och så in i bilen igen... Så nu måste jag köra Husses Golf ett tag. Det är väll ok, men fläkten är trasig, så oavsätt vad man gör, så är fläkten igång med värme... Så igår när det var 20°C varmt så körde jag på motorvägen med rutan nere och öronproppar på!!!

Facebook - vågar man?
Jag var vägrat Facebook fram till nu. Har inte varit särskilt svårt! Men nu har Åstorps BK en egen grupp på Facebook, så nu måste nog jag med gå med. Känner att jag kommer att sitta framför datorn ännu mer... Men det är det kanske värt?

Ny viktklubb
Idag startade en ny viktklubb på jobbet: BENRANGLARNA ETAPP 2. Målet är att gå ner 2 hg/vecka i 15 veckor. Samt att minst gå ner 2 kg under denna tiden. Mitt mål är högre (eller lägre om man räknar min vikt:) än så. Böter och invägning i grupp gäller i vanlig ordning! Ska bli kul att lätta lite till!

HD/AD
Idag har jag bokat röntgen av Nitros höfter och armbågar. Det blir på Jenny Hill den 5/7. Har lite ont i magen redan nu...

Älgen är död!
Älgen på älgbanan är trasig och står still, så nu är jag ledig på onsdag eftermiddag/kväll! Då ska jag ta tag i dammråttorna och kanske fixa lite i rabatten på framsida, så den kan bli klar någon gång! Och så ett blodspår till Husse och Nitro och så var den kvällen fylld igen:)

Kvällens aktiviteter
Ikväll ska jag fixa fika på klubben till instruktörsutbildningen. Passar även på att träna Nitro. Sk bli både apportering och lydnadsträning!

Bäst att jag skyndar mig dit!

1 kommentar:

Petra sa...

Kommer säkert att gå jättebra med HD/AD röntgningen på Nitro! :) Jenny hill´s sune är duktig.. Var där med Troya o hon hade finfina höfter o armbågar :) Pepzi är anmäld till bjuvs hoppklass på söndagen... spännande :) Kan hända att jag kommer till klubben på torsdag, tänkte på bilderna :)