onsdag 9 juni 2010

Ullared


Igår åkte mamma och jag till Ullared. Efter en stunds räknande och dividerande, så kom vi fram till att det 17,5 år sen sist!!! Då var det snöstorm och pappa körde upp till väg 21 och konstaterade att den var skottad och då var det säkert det hela vägen, så vi åkte ändå! Jag kommer även ihåg att när vi var där, så ringde två kompisar (sen ene min Husse) och bokade in att vi skulle åka till Olympia och bowla på kvällen. Vilket minne man har!!!

Vi tog mamma och pappas Volvo, för där är stort lastutrymme:) Och de behövde vi! Vi kom fram, parkerade nära ingången och gick in utan att köa! Med vars en kundvagn märkta med oranga spårsnittslar och med vars en karta över varuhuset, så var vi på gång! Började med kläder på dam. Plockade på oss massor och la i våra kundvagnar. Blev dags för fika och vi fick ny energi till provningen av de många plaggen! Man fick endast ta in 7 plagg åt gången... Så det blev ett par omgångar...

Med mycket kläder i våra vagnar, så tog vi oss an herrkläderna! Varken pappa eller Husse var ju med och kunde protestera, så det blev lite kläder till dem med. Husse var jätte nöjd när jag kom hem, det trodde jag inte att han kunde bli när han visste att kläderna kom från Ullared:) Kan det var min goda smak?

Sen vidare till Väskor, Hälsokost/Hygienartiklar, Scahmpo och sånt, Djuravdelningen och sen fikade vi igen! Skönt med paus.

Nu var det dags för Heminredning och våra vagnar var oroväckande tomma! Men efter bara en kort stund på heminrednings avdelningen, så fick våra varor knappt plats i vagnarna! Krukor och lyktor till vårt trädäck i kubik!!! Och så nya sängkläder, massor med blockljus och så mycket mer!

Vi gick mot kassorna och där var ingen kö, skönt. Vi hade en ny kassörska i vår kassa som övervakades av en annan. Hon tyckte det var tråkigt, så hon stod och packade alla varor till oss!!! Sen var det bara till att köra hem och packa upp allt!

Tror att det blir en tur till i höst!

Nitro har fått halvsyskon!
Fick SMS från Nitros uppfödare igår att han har fått 6 halvsyskon. 5 tikar och 1 hane.

Spårläger i dagarna fyra
Nu längtar jag efter spårlägret som startar i morgon och håller på fram till och med söndag! Ska bli så kul!!!

Våga tävla - Avslutning
Ikväll var det avslutning på "Våga Tävla" den agilitykurs som jag och Vilda har gått på denna terminen. Vi har lärt oss massor med handling även om Vild inte alltid varit på... Nu väntar massor med tävlingar i sommar och förhoppningsvis massor med pinnar:)

Natti!

Inga kommentarer: