lördag 26 juni 2010

Midsommar i tokiga vänners lag!


Nitro och jag ute på ängen!

Igår var det midsommar och det firade vi med att springa vid Vasasjön. Husse och Lillebror sprang långt medan jag, Elin och Vilda sprang 3,3 km, dv den "vanliga" rundan. Var tungt med flåset, men kroppen orkade bra. Jag kallade på Vilda vid ett tillfälle och slutade kolla på marken och kraschlandade på marken med ett brak! Alla ben höll, men jag blev bra skraj att jag brutit något!

Hem och tog Nitros Viltspår. Endast på äng och nygödslad åker med vall. Hade bara fått ligga i ca 3 timmar. Vi såg blomplockare både när vi la spåret och när vi skulle ta det. Inte de bästa förutsättningarna, men ha fixade det bra. Han hade det mycket svårt på åkern med gödningen. Att spårläggaren lagt spetsvinkel där, gjorde inte saken bättre... Men till sist, så hittade han sin klöv!

Hem och iväg till midsommarfest i tokiga vänners lag! God mat och trevligt umgänge. Välkomstdriken serverades i bajspåsar!!! Vi tävlade i en 5-kamp i lite tokiga grenar. Jag har träningsvärk i armarna och grymt ont mellan benen, på insidan av låren... Kolla in bilderna nedan, så förstår ni nog. Vem som vann? Det beror på hur man räknar, men vårt lag är övertygade om att vi vann, eller kanske att det blev oavgjort:)

Vuxna som vi är, så genomfördes grenen med luftgevärsskytte och mopedåkning innan intag av alkoholhaltiga drycker!


Gren 1: Tre ballonger ska skjutas ner på fem skott!
Elin skjuter brallorna av Andreas! Träffade sina ballonger lätt som en plätt!

Ser ni ballongerna på lina längre fram?

Husse hittade kantareller i skogen under skyttet!

Gren 1: Kör moped på en utsatt banan på tid!
Krille och Nils åker moped!

Elin på svarta faran!

Paus med midsommarmat!
Silltårtan jag och Husse gjorde!

God mat!


Gren 3: Kuddkrig på för smal stock...
Förstår nu nu att jag har ont? Bäst av tre och man kan ju inte lägga sig...

Gren 4: Mosa päran
Ser det lätt ut? Testa själv!

Fler frustrerade försök!

Gren 5: Kubb, bäst av tre matscher
Ni kan inte ana hur många olika regler det finns i kubb:)

Vi var hemma och nattade oss vid 01.30! En alldeles lagom tid.

Tävling i morgon
I morgon ska jag till Simrishamn och tävla agility med Vilda. Nitro följer med och hejar på oss! Vi åker direkt från Simrishamn till Blekinge och avslutningen i apporteringskurs med Nitro! Dagen är boka till fullo, men den börjar med sovmorgon!

Inga kommentarer: