lördag 12 juni 2010

Spårläger - dag 3

Idag var det dags att byta skog och träna uppletande. Vi åtta ekipage var på olika stadier i träningen, från att aldrig ha testat, till att ha fått höga betyg i elitklass. Jan höll lite teori i skogen och sen körde vi igång. Nitro var först ut och visade var skåpet skulle stå:) Han fattade direkt och var mattes stjärna!!!

Vid lunch åkte vi till klubben och åt och fortsatte med lydnadstärning. Nitro var lika go och glad som vanligt och jag blev rörd till tårar av instruktörens komplimanger om hur bra jag "kör" Nitro. Fick bekräftat att jag ska köra på med lek och bus med lite lydnad ett bra tag till innan jag börjar ställa krav i lydnaden. Tankar som jag själv tänkt, men det är skönt att få en bekräftelse att man är på rätt spår!

Bjuder på lite bilder:

Snyggingen Spike!

Lisa och Spike leker!

Spike springer med bollen fort till matte - världens bästa bollkastare!

Nitro vill ha leksaken (döingen)!

Jag ville ha leksaken själv, då tog Nitro saken i egna tänder och tog min keps:)
Husse - varför lärde du honom detta???

Nitro viiiiiillllll ha leksaken!!!!

Kolla in svansen!!!

Kan en labbe vifta så mycket på svansen att de lyfter?

I morgon gör vi om samma sak igen, uppletande och lydnad står på schemat!

Nu ska jag gå och lägga mig, ja klockan 20.00!!!

Inga kommentarer: