måndag 24 maj 2010

Helgen som gick

Vaknade i fredags morse och hade ont i halsen. Blev bättre fram åt dagen och sämre igen på kvällen. Har varit samma visa hela helgen. Är nu snuvig och hostig också... Så det blir ingen träning denna veckan...

Göteborgsvarvet
Åkte i lördags morse till Göteborg för att heja på och serva familjens löpare. Husse och Lillebror i huvudsak men även ett gäng kompisar. Solen sken och jag njöt! Löparna led. minst 25°C och ingen skugga under hela loppet. Måna kollapsade och jag var riktigt illa berörd av att se detta i målgången. Men alla "våra" löpare tog sig i mål, trötta och slitna, men hela!

21 km sprang de på följande tider:
Staffan 1,51,09 timmar
Sofie 1,56,29 timmar
Mats 2,16,40 timmar
Anders 1,37 timmar

När de andra sprang, så passade jag på att handla träningskläder inne på mässan som fanns på området. Priserna var rena drömmen och jag fick handlat långa och trekvarts löpartights, vindtät löparjacka och två funktions T-shirts för 1000:-. Nu ska bara förkylningen bort, så jag kan börja använda dem!

Duktiga Husse efter loppet!

Kolla in kycklingarna!!!! Det var minst 25°C!!!

Brudparet gifte sig på morgonen och sprang sen loppet!
Husse kom precis bakom dem, så vi missade honom...

Anders springer bakom mannen i svart...

Duktiga Sofie som satte personbästa med råge!!!

Lillebror har tid att spexa framför fotografen!

Tre killar som på ytan är coola innan starten:)

Söndag
Dagen började med arbetsdag på klubben. Jag var där i två timmar, sen åkte jag och vovvarna vidare till Hässleholm HU och agilitytävlingen SkåneOpen. Vi började med ett hopp-lopp och Vilda var på G. Sprang på superfint och var nästan het!!! Kom ut tunneln och hoppar över oxern (dubbelt hopphinder) men felbedömer hindrets storlek och kraschar. Jag kör på och nästa hinder är långhoppet som hon tvärvägrar... Då beslutar jag mig för att diska oss och ta om oxern för att inte skapa tråkiga minnesbilder hos Vilda. Vilda hoppade då fint men fick inte till någon fart igen.

Lopp två var ett agility-lopp. Första svårigheten var att tunnel och balans låg tätt in till varandra. Vilda gillar ju inte tunnlar, men hon älskar balans, så det ska väl inte vara några problem tänkte jag. Men vilda for in in tunneln och var supernöjd! Disk igen... Men sen blev det bra fart och glad hund.

Nästa gång vi tävlar agility är i Råådalen den juni!

Planer för vecka 21
Måndag: 19.00 till klubben och fixa på kansliet
Tisdag: 16.40 simma m Nitro för sista gången!
Onsdag: 16.00 Skjuta, 18.45 Våga Tävla med Vilda
Torsdag: 15.00 Ansiktsbehandling, Domare på månadstävling på klubben
Fredag: Sista INVÄGNINGEN!!! Vandra på åsen
Lördag: Vandra på åsen
Söndag: Vandra på åsen, 18.00 Apporteringskurs m Nitro

Vädrets makter
Hoppas att vädrets makter är på vår sida i helgen. Vi ska vandra på Söderåsen med två övernattningar. Ska bli superkul. Men om det regnar, så ställer vi nog in... Så nu håller vi tummarna!

Nu ska jag dricka en kopp te i sängen och somna tidigt!

1 kommentar:

Malin sa...

Tack! Jag är helt förälskad i den sängen. :)
Jag ska genast kolla vad jag har för blixtinställning på kameran.

Vi ses!