tisdag 18 maj 2010

Fika och träning på klubben


Ikväll var jag köksa till instruktörsutbildningen på klubben. Mina smått lyxiga mackor blev en succé! Jag tränade även vår lilla svarta pärla! Tänk att det kan vara så lätt att ha och att träna hund! Vi körde:

- Linjetag med två dummys ute. Nitro fick först vara med och sätta ut dem, sen sitta och titta på dem när jag pekade och därefter hämta den jag valde. Lätt som en plätt!

- Stoppsignal då jag gör handtecken och visslar i pipan. Idag fick vi till dem riktigt bra, även på lite längre avstånd, 5-10 meter!!!

- Två markeringar i det höga gräset på klubben. Inte optimalt eftersom jag själv fick kasta, men det funkade!

- Snabba ligg med ändan ner först! Tror att han börjar förstå att det är ändan först som jag är ute efter!

- Fotgående och sättande! Rakt och snyggt, men något långt bak.

- Sitta kvar, ligga kvar, ligga och vila på filen, gå fint m.m.

Fy tusan så duktig han är!

Inga kommentarer: