onsdag 12 maj 2010

Duktig som tusan!

Igår var en dag med full fart. Åkte från jobb till mamma och hämtade Nitro, åkte vidare till Helsingborgs Djursjukhus för att träna Nitro för 18:e veckan i rad... Därifrån till klubben och pratade i en kurs sen hem. Var hemma ca 19.30. Gjorde en sallad med rökt kycklingfilé (finns på OJ i Åstorp och de är supergoda!). Tvättade lite och tog tag och planterade sticklingar av pelargonerna som jag beskurit efter vinterförvaringen. Det blev ett 30-tal sticklingar! Låter mycket, men jag brukar endast lyckas med ca 20% av dem, så då blir det mer lagom antal plantor.

Idag är det onsdag, fast fredag! Skönt med lite långledigt. Har idag bestämt mig för att stryka mig och Vilda i Agilityklass 2 i Falkenberg på fredag. Vi skulle startat i en klass och det känns som om det blir för mycket tid till endast en klass. Hade ju hoppas på att kunna tävla i Hoppklassen också... Så blir det en dag till hemma!

Jag och Elin började dagen med en joggingrunda på drygt 3 km. Vi han precis före regnet kom. På lunchen var det innebandy med fem personer i varje lag = springa mycket!!! Känns som en bra start på helgen!

Kl 20.00 tränade jag och Elin en sväng jaktapportering i parken med hundarna. Gäller att göra läxan innan vi ska på kurs på lördag:) Sen gick jag och Nitro till Vedby och hämta de hem Husse från hans föräldrar.

I morgon torsdag ska vi fixa hemma hos Mormor. Det fick hon i present av oss i höstas. Vi ska fixa med carporten, altanen och staketet. Blir säkert en trevlig dag!

Husse har hyrt en betongblandningsmaskin så i helgen ska vi gjuta kanten till rabatten på framsidan. Det ser inte så mycket ut, men det blir ändå ca 200 liter betong!!! Tanken är att jag under tiden ska bära in alla veden från gården till vedboden på baksidan. För att göra det, så måste vi ta upp ett nytt hål i muren på gården... Renovering = Domino-effekt!!!

Nu ska jag gå och lägga mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tyckte väl att det flöt lite svart päls itreadmillen igår... ;-)