måndag 10 maj 2010

Åter snuvad på konfekten...


Nitro sover som en stock mitt i smeten!



Agilitytävling i Höör
Vilda blev idag åter snuvad på konfekten. Hon gjorde ett superfint lopp i Hopp 1, där vi saknar en pinne. Det räckte till en 13:e plats 40 hundradelar från pinnen... Riktigt synd. Men tredje gången gillt gäller nu i Råådalen den 5 juni.

Vilda var fartglad i dagens alla fyrar lopp. Vi diskade oss i Agilityklass 2 och o Öppen agility. Gick i mål med fem fel i Hopp öppen då jag klantade till det, så hon missade sista hindret... Men farten båda gott inför framtiden!

Dagens enda lopp som blev filmat: Hopp Öppen.

Nitro skötte sig exemplariskt hela dagen. Kan verkligen fokusera på mig fast alla andra hundar, människor och allt stök. Vi tränade flera pass med gå fint, sitt kvar, siitta kvar med farandes dummys överallt, hämta dymmy. Vi började även lite med digirgering till höger och vänster. Men det är svårt när man just lärt sig att sitta kvar. Han tittar på mig och undrar om jag menar allvar, eller om jag bara testar om han kan sitta kvar:) Ska nog inte träna på dessa två saker direkt efter varandra...

Vi åkte tidigt och kom hem sent... Nitro, Vilda och jag var alla helt slut om somnade på soffan och sov över hundarnas kvällsmat. Då e labben trött!

Bergslagsveckan i juli är bokad!
Idag ringde jag till Eskilns camiping i Fagersta (ligger mellan Borlänge och Sala) och frågade om de hade några stugor kvar till v 29 och de hade de först inte... Men de hade fått in ett återbud på morgonen på en 4-bäddsstuga och den bokade jag! Så Vilda, Nitro och jag får vars en säng och en extra:) Ska bli superkul att åka på semester med vovvarna i sommar och tävla i så många dagar! Det är bara 10 veckor dit! Och det blir startskottet på vår 4 veckor långa sommarsemester!





Veckans planer
Mamma ringde till mig idag och undrade hur veckan såg ut, för jag hade inte lagt in någon planering i bloggen... Så på begäran, här kommer den:

Måndag: Styrelsemöte på klubben, Mats övnings-skjuter med kula 16.30
Tisdag: 06.15 Vattengympa, Simma m Niro 17.40, Prata på klubben på kvällen
Onsdag: 06.00 Springa, Innebandy på lunchen, P-spår och träna jaktapportering på kvällen
Torsdag: Fixa hemma hos Mormor, Träna lydnad på kvällen
Fredag: Trädgård, V-spår och Springa på kvällen
Lördag: 11.00 Apporteringskurs i Blekinge, Trädgård
Söndag: Trädgård, Spåra på kvällen
Måndag: INVÄGNING - den näst sista!

Nu ska jag till klubben!


1 kommentar:

Lena och Schippe sa...

Jag säger bara "fasen oxå". Bättre lycka nästa gång!