fredag 21 maj 2010

18 cm smalare


Vikten kan stå "still" bäst den vill, för igår knäppte jag in skärpet ytterligare ett steg och har nu på 17 veckor krymp 18 cm i midjan! Helt otroligt! Jag är nöjd som tusan och det sporrar till att sköta mig ytterligare en period! Återkommer om det när den befintliga tävlingen är klar nästa fredag!

Idag var vi och provade nya hundträningsbyxor till mig i favoritbutiken i Ängelholm - FriTid. Jag fick gå ner till storlek 40, men jag fick på mig storlek 38 och kunde knäppa, andas och röra mig!!! Dick satt den så tajt att det inte var snyggt, så det fick bli storlek 40. Jag vet inte när jag senast kunde knäppa ett par byxor i storlek 38!!!

Belöningen för viktnedgången är bokad (förutom nya Lundhagsbyxor)! Det blir en tur till Ullared den 8 juni. Shoppa sommarkläder är planen. Men inte för mycket, för förhoppningen är att jag inte ska kunna ha dessa nästa sommar utan att jag då gått ner ytterligare ca 10 kg!

Viltspår
Vi var på viltspårkurs i Blekinge igår. DMI hade lovat åska och ösregn, men vi fick istället en superfin kväll! Nitro spårade på bra. Fick flera nya svårigheter i sitt spår, som bäck och "idioten" eller gå först fram, vänd sen tillbaka och gå nästan i samma spår igen och gör sen en vinkel. Bäcken fungerade bra, men "idioten" ska vi träna mer på.

Uppfödaren hade fått hem en liten juvel:


Flis i stora lass!
Rabatten på framsidan fick sitt första lass med flis idag. Husse hämtade på lunchen och så öste vi ut det ikväll. Det blev superbra! Sen får vi ta tag i och köpa de växter som saknas: Två rosor av modell Flammentanz samt två rhododendron.








Flammentanz

Såg i morse att syren håller på att slå ut.
Det är sommar för mig. Men var tog våren vägen?

Spirean blommar för fullt!

Visst är det vackra färger på våra tulpaner?!


Nu väntar korgen, för i morgon ska Husse och Lillebror springa Göteborgsvarvet och jag ska vara chauför!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jessica har ju "REEEEDI" SMAK.

Camilla

Malin sa...

Stort grattis. Det var du väl värd med allt dit kämpande.
Jag tycker också att vikten kan slänga sig i väggen så länge cm i midjan minskar. :)
Detta ger mig hopp och pepp inför sommaren och höstens viktnedgång. Nog ska jag hitta tillbaka till förra sommarens form igen. ;)

Vi ses!

Annsofi sa...

Heja! Det går stadigt framåt för dig! Det är härligt att läsa och framförallt inspirerande, nu har även jag införskaffat ett par joggingskor :-) Rhododendron kan ni få av mig, något beskurna av settern här hemma dock ;-)

Malin sa...

Du är inte så dålig på att pyssla du heller. Det händer ju massor på storgatan hela tiden. :)

Vi ses!

Sara sa...

Vilka finer bilder på blommorna! Undrar oxå vart våren tog vägen...