onsdag 30 september 2009

Vi hostar oss vidare i vardagen!

Vilda och Orkan hostar. De har bra hostat mer och mer för varje dag sen de började så nu borde det vända snart.
Nitro är hostfri.

Frost
Igår kväll var jag ute och nattade mina pelagonior. Jag stoppade om dem med filtar ifall farbror-frost skulle komma och hälsa på. Och det gjorde han! Jag fick skrapa bilen på morgonen!
Så snart får alla frostkänsliga blommor flyttat in i tvättstugan för vinterförvaring.

Efterlysning
Nu när det är kallare så behöver lille Nitro ett täcke. Jag inser att han kommer att växa ur det innan jag har sytt klart det:) Så jag undrar om någon har ett gammalt täcke till en hund på ca 10 kg som vi kan låna ett par veckor?

Idéerna flödar kring hur Nitros vuxentäcke ska se ut. Funderar på att sy om en oljerock och sätta dit ett snyggt flece foder. Men det får vänta tills han är mer färdigvuxen!

Trädäcket
Idag har vi fortsatt med trädäcket. Trappan är på plats och nästan klar. Så på fredag blir den klar med belysning och allt! Och sen har det ju blivit en "hundfri" helg... Vi skulle tävlat i Bjuv på lördagen och varit på träning på söndagen men det har hostan satt stopp för... Så då blir det till att fixa med trädäcket istället!!!

Stickning
Jo, jag kan sånt:) Jag har inte stickat sen jag fick Orkan och det är 10 år sedan. Men det sitter i fingrarna och jag har stickat en halv halsduk. Tjockt garn och stora stickor, men ändå!

Nu väntar korgen!

2 kommentarer:

Monica med Mio sa...

Full rulle! Hoppas hostan ger med sig snart!
Jaså sticka? Vi kan starta en syjunta du och jag. Så kanske jag lär mig sticka med och inte bara virka!

Sofie sa...

Gött juh att du börjat sticka :) Roligt värre är det och en himla bra avkoppling. Hoppas att halsduken blir fin. Jag kommer upp ngn helg så vi kan åka till Ylle fabriken och shoppa loss ;) Kramkram