måndag 28 september 2009

4 lurviga...

...ligger i min frys! Igår fick jag 4 vildsvinsben till att träna viltspår med Nitro. Är även lovad kanin till släpspår, men jag behöver nog ladda lite för det med kaninen... Så om någon ska hämta is i vår frys och hittar 4 lurviga vildsvinsfötter, så är det som det ska:)

Kennelhosta
Nitro är fortfarande hostfri!
Vilda hostar om hon rör sig, så hon ligger i sin fåtölj.
Orkanen har börjat hosta idag...

Så om inte vi också kan få det, så är det bara till att vänta ut de gamla och sen är vi på gång igen!

Höst
Idag började hösten enligt min mening. Regn, blåst och kallt. Löv på vägen till jobbet. Brasan är tänd och Vilda och Nitro njuter. Orkan ligger i hallen och tycker att det är varmt:)

Jag ligger i soffan och njuter!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ni får det säkert men då kallas det svininfluensan.Så kolla noga var dag så ni inte får tryne.
Kram MO

Sofie sa...

Usch då, det låter ju inte trevligt med den där hostan... Hoppas att alla vovsingar snart e friska! Vilket fint trädäck ni har fått :)
Kramar

Cecilia Andréll sa...

Fyra lurviga i frysen ... *urk* det låter INTE så najs tycker jag ;-) Får helt enkelt klara mig utan is nästa gång det är partaj hos Agrell's i Klippan!

Kul att se trädäcksbyggandet. Ser finfint ut, och ENORMT =)
Hoppas vovvarna snart har hostat färdigt!

Kram

Anonym sa...

Jag har hört att när knorren växer ut så är det kört.

Nöff Nöff Camilla

Monica med Mio sa...

Oj sicket jobb ni gjort med trädäcket. Då vet jag och Patrik vilka vi skall fråga om tips när det är vår tur då. ;)

Trist med så många veterinärbesök. Typiskt att både Vilda och Orkan åkte på kennelhostan med. Men det är väl svårt att undgå när de är så nära varandra och det är så smittsamt. Oavsett vaccinationer. Ja hoppas de blir bra nu snart. Mio klarade sig iallafall.
Vi har en hel älgskånk i frysen vi. Har inte använt den dock. Frågan är om vi skall lägga viltspår. Annars har vi en sån som du kan få låna med om man nu har älgskånkar till nåt. :)

Annsofi sa...

Nedrans vilken otur ni har med alla veterinärbesök! Men den där kaninen hade jag inte sagt nej till att testa... Eller rättare sagt Svea :-) Tack för gratulationerna förresten :-) Vi ses snart igen!