fredag 4 september 2009

Apporteringskurs

Igår åkte vi till skogen på förmiddagen och jag blev inte glad när jag såg att där var två bilar på parkeringen. Man vet aldrig vilka hundar som kan komma farande i skogen... Men det var två träningskompisar som skulle lägga spår! Efter en liten konferens, så tog jag alla mina tre hundar och gick rundan. Nitro gick en bit, sen fick han åka i bärsjalen. Underbar uppfinning! Efter rundan så blev det lite kontaktövningar på parkering. Han har börjat fatta galoppen! Sen följde jag och Nitro med ut på deras spår. Det var länge sedan vi spårade och man blev allt lite sugen!

Hem och fixade lite. Sen iväg med Nitro till mamma och jag åkte till kiropraktikern. Han lyckades nästan laga min rygg. Med ett litet återbesök på tisdag, så ska jag nog vara hel igen - skönt!

Hem och packa för att åka till uppfödaren och titta på en nybörjarkurs i jaktlydnad och apportering. Nitro sov hela vägen dit, dvs i nästan två timmar! Vädret var inte på sitt bästa humör. Det regnade en del. Men lite klokare blev jag allt!

Vilda Matilda
Vilda gillar inte Nitro. Hon morrar mindre och mindre. Ute kan han tillock med få lukta på henne om han har tur. Men Nitro har kommit på hur man kan komma undan hennes morr och påhopp. När hon spänner ögonen i honom, så gör han en lekinvit. Då viftar Vilda på svansen och går! Han är smart den lille!

Och Vilda gjorde nyss något som hon aldrig tidigare gjort. Hon kom med en kamptrasa till mig! Kan hon tycka att hon inte får den uppmärksamhet som hon vill??? Det bådar gott inför helgens agilitytävlingar. Imorgon lördag är det Agilityklass 2 i Lund, endast ett lopp för oss. Sen på söndag är det den dubbel klass 1 tävling i Eslöv, då blir det två lopp för oss, båda i Hopp.

Pälslös
Idag ska vi till en kompis i Borgeby och hälsa på. De har fått en bäbis utan päls:) en sk människovalp!

Kvällen tillbringar vi nog i soffan för Husse ska ut på dåligheter med sitt jobb!

1 kommentar:

Livet i Fastarp sa...

Vad kul att visiten hos Jessica gjorde dig något klokare. Smart kille som redan kommit på hur man ska ta "surkärrningen". ;)
Kul att hon föresten själv kommer med kamptransan. Lycka till i helgen - och glöm inte dem obligatoriska sms:en. :)