måndag 7 september 2009

Agilitytävling i Eslöv

Fy katten vad tidigt det var att gå upp klockan 05.15 för att åka och tävla. Vilda håller med. Hon var så trött att hon till och med såg halt ut när hon tyckte att det var blött i gräset:) Men iväg kom vi. Husse som kom hem 03.40 fick vara hundvakt till Nitro och han sov ända till 08.00!!!

Det blåste, men var helt ok väder i Eslöv. Ett par regnskurar, men bra banor. Det var en dubbeltävling, så för oss gällde två hopp banor i klass 1.

Hoppklass 1A
Första loppet gick superbra! JAg hade armarna mer på plats idag och Vilda var på G. Men en rivning grusade vår pinne och vi placerade oss på en 14:e plats med 4,5 sekunder till godo på referenstiden! Det var 56 startande. Tyvärr så var kamerakvinnan och min kamera inte överens, så det finns inte filmat.

Hoppklass 1B
Nästan samma bana igen fast baklänges. Fina linjer om man vågade sig på ett högerslalom. Det var länge sedan vi tränade, så jag tvekade ända till vi var på banan och då bestämde jag mig för att testa. Vilda kör det superfint och hittar linjerna!!! Men rev samma hopphinder igen... Vi avslutar med ett mycket fint och självständigt upplopp.
Utan rivningen så hade vi fått en pinne... Nu blev vi 10:a med 2,5 sekunder tillgodo av 46 startande. Kolla in filmen:

Katinka filmade.


Large var slut till lunch och vilda och jag åkte hem igen. Där väntade lite husprojekt:
• Vi rev staketet mot grannen. Bättre att riva än att måla om kom vi fram till.
• Vi grävde fram telekablen förhand så att inte minigrävaren gräver av den när den kommer.
• All ölandssten är upptagen och flyttad.
• Dagvattenröret på framsidan är framgrävt.

Lillebror var på besök och assisterade oss - TACK!
Nitro sov middag i stöket och verkade inte bry sig ett dugg!






Nitro "hjälper" Husse att ta upp ölandssten



1 kommentar:

Livet i Fastarp sa...

Det är underbart att vara på plats. Nu är det som sagt bara lite småfix kvar. Som att städa ur lägenheten osv. Jag kommer visa mig betydligt mycket mer på klubben framöver. :) Vi ses!!