torsdag 10 september 2009

Oj, det var ett tag sen vi bloggade!

Jag hinner inte med allt jag vill!!! Någon mer som har samma känsla?

Måndag
Mamma, jag och Nitro plockade kantareller i skogen. Allt regnande har gjort nytta och vi hittade ett par liter var! Nitro var såklart lös i skogen och skötte sig. Var gågn jag böjde mig ner för att plocka en kantarell, så satte han sig framför mig (läs på kantarellerna) och tog kontakt! Underbar liten kille!

På kvällen var det styrelsemöte på klubben, då passade Mamma och Pappa lilla Nitro.

Tisdag
Jag var hos kiropraktorn innan lunch och blev lovad att få följa med ut på andjakt! Ska bli kul. Mamma passade Nitro och de bjöd på lunch. Sen hjälpte jag Pappa att städa på gården. Det blev fin fint! Två hela släp till återvinningen fick vi ihop!

På kvällen var jag hemma och pysslade. Husse försökte jobba i köket, men Nitro ville vara med...



Nitro gick men en leksak till arbetande Husse...

Skruvdragare låter kul!

Puss min stora lurviga idol!

Kontakt!
(Hur gör man när man fotograferar honom för att nosen inte ska bli så stor och ful? Den är större på bild än i vekligheten!)


Lillkillen gillar soffan!

Vilda och Nitro leker!!!!!



Onsdag
Jag och Nitro körde mamma till mammografi i Hässleholm. Vi fick mysa i "parken" en stund medans hon var inne. Sen fikade vi hemma hos henne.

Jag och Nitro åkte till jobbet i Billesholm för att gå på två möten. Nitro sov sig igenom båda mötena och var så klart allas favorit. Dock så snarkade han mycket högt!


Såhär låter han när han snarkar!


På kvällen var det valpkurs. Nitro var duktig, men hade svårt att fokusera på vår lek när alla andra också leker. Det måste vi träna mer på. Till och med mjukosten på stigen fick vara kvar!

Sen åkte vi och tittade på räddningshundsträning på Vulken i Klippan. Kul att träffa alla och sugen, det blir man:)

Idag
Min Mormor ska till sjukgymnasten, frissa och storhandla. Jag och Nitro ska hör henne.

Ikväll ska vi till uppfödaren och titta på apporteringsträning.

Fredag
Inget bokat på dagen, men på kvällen ska jag och Nitro på A1, Agilityinstruktörsutbildning i Ystad. Den håller på hela helgen!

Husse ska gräva till dagvattnet!

3 kommentarer:

Monica med Mio sa...

Men Vilda då?! Börjar du mjukna gumman! Är inte den svarte lika äcklig längre? Går tom att kampa lite. :) Vad härligt!

Jessica sa...

Ha ha! Han snarkar precis som mamma Annie.. :-) Kan lova att det blir värre.... :-{
MVH Jessica/ Bergandenskennel

Jenny Zander sa...

Sååå fina bilder det blev på Nitro! Tack för en bra träning.
(jag vet att det inte blir något, men en jätte bra räddningshund!)