torsdag 3 september 2009

Valpkurs

Igår var det valpkurs. Kvällen inleddes med att en av instrukörerna bjöd honom på köttbullar. Jag har inte gett honom något annat än hans mat... Varför börja nu?

Kursen började med avslappning och sen kontakt. Nitro somnade under avslappningen och sov sig igenom kontaktövningarna. Vilken underbar liten juvel! Sen var det lek och det gick bra. Han var yrvaken, men nosade lite på de andra valparna. Avslappning igen och tror ni att han somnade? Självklart gjorde han det. Sen var det inkallning och det gick också bra. Första gången var lite svårt. Andra gången for han iväg som en missil till sin matte.

Kvällen avslutades med en förbudsövning. En instruktör (sammas som bjöd på köttbullar) satt i kanten av stigen på en filt och åt picknick! Snabbt som ögat tiggde jag till mig korv från en av de andra kursarna. Nitro ville delta i picknicken! Inte så att han kastade sig fram och åt upp allt som låg på tallrikarna, utan han satte sig hos henne och tiggde:) Jag fick jobba kan ni tro. Locka och pocka och så lite förbud. Han sprang till mig, sen tillbaka till picknicken och så höll vi på. Ända till jag tog till inkallningssignal - vissla. Då kom han som ett skott och fick äta torrfoder ur snusdosan! Det var en kul övning och vi ska öva på detta, vi lovar!

Hemma igen så fick Nitro kvällsmat och somnade sen som en stock och vaknade till Husses väckarklocka klockan 06.00!

Nu ska vi ut i skogen och ikväll ska vi till uppfödaren och titta på apporteringsträning!

PS: Nitro kommer inte att följa med på agilitytävlingar innan han är 4 månader. Det betyder att Varberg blir första tävlingen för honom!

2 kommentarer:

Livet i Fastarp sa...

Vem var så generös och bjöd din lilla svartfot på köttbulle? ;)

Anonym sa...

Torrfoder??????????
Då hade jag också kollat in picknicken.
Nädu Mia, bättre godis i snusdosan.

Camilla