söndag 20 september 2009

Kennelhosta...

Mats vaknade i morse kl 06.50 av att Nitro hostade till och sen inte fick luft. Det blev inte bättre och han lät riktigt illa. Det lät som om han hade något i halsen men kennelhosta fanns också med som ett alternativ. Jag hittade inget, men man vet inte, så det fick bli djursjukhuset. Ringde dit och de svarade först inte, så jag körde. På vägen dit fick jag tag i dem och vi var välkomna in.

07.18 parkerar vi och blir insläppta via bakdörren till "Infektions avdelningen". På med tossor på mig och sköterskan fick på sig handskar, skyddsrock och bytte skor. Ingen temp och Nitro lät inte längre. Men jag ville att de skulle kolla i halsen. Vi fick vänta på veterinären som skulle komma 10.00!!! Nitro sov, men fick anfall drygt en gång i timmen. Jag misstänkte att han inte skulle "låta" när veterinären kom, så jag filmade ett av anfallen med mobilen.

Klockan blev 10.00 och vi började se slutet på vår vistelse. Då hörde jag en hund komma in som skrek. Massor med springande fötter i korridoren och ett högtalarutrop där de efterlyste en veterinär till rum 6. Vi fick vänta i en timme till... När det äntligen var vår tur, så hittade veterinären inget i halsen eller i magen. Hon trodde på kennelhosta. Är ordinerad Bisolvon och ska kolla temp, så det inte blir en lunginflammation... Sen begav vis oss hem 1.800:- fattigare!

Så det blev ingen inspirationsdag för mig idag. Tråkigt, för det hade jag sett fram emot.

Mamma kan inte passa Nitro när jag jobbar i morgon, för då kan Kompis bli smittad. Husse kan inte ha med honom heller, för det finns fler hundar där... Så jag ska försöka ha med honom till jobbet. Får se hur det går.

Det blir ingen valpkurs med Nitro på ett tag och ingen agilitytävling med Vilda i Bjuv. Får se hur länge han är dålig om det är mer som ska ställas in, tex Annica Aller kursen med Vilda...

På återseende!

PS: Tassen/bakbenet är bra nu. Det blev som tur var inget mer av det.

3 kommentarer:

Sara sa...

Nämen vad trist!!!!! Hopas lilla Nitro kryar på sig! Kram Sara

Jessica sa...

En olycka kommer sällan ensam... Men nu va det 3 avklarade så nu vänder det nog.. Hoppas att ni kryar på er med hosta, ben o mobil.. Kram på er från oss på Berganden!
Ps: Annie hade kennel hosta när hon var valp och host/spydde vitt skum i hela huset. Lät hemskt när hon hostade och höll på hela nätterna igenom..Ds.

Unknown sa...

Hejsan! Synd om lille Nitro som e sjuk, hoppas han blir bättre snart. Såg att du va utan mobil, är du det fortfarande`? För isf har jag en jag kan undvara. Kramar