fredag 18 september 2009

Kisekatt och Agilitypremiär!

Valpkurs
På valpkursen i onsdags var det "Nosaktivering". Det var leta-övningar av olika slag. Nitro gillar bäst de med GODIS!!! Tror att han är en äkta labbe:)



Katt på taket
Igår när jag rastade Nitro på tomten, så hörde jag en katt jama. Inte som grannens galna katt, utan ett annat ljud. Då satt det en söt röd katt på garagetaket och vågade inte hoppa ner. Jag satte upp ett rosstöd som den kunde klättra på! Visst var den söt!

Klubben
Igår var vi på klubben. Nitro hade sin agilitypremiär och utförde den med bravur! Han fick prova på kort tunnel, lång tunnel och så platten. Inga problem tyckte han! Han tog tunneln själv sen när vi plockade in!

Nitro fick träffa moster Essa som inte alls tyckte att han var fin. Hon gick istället och tiggde hos en klubbkompis. Nitro var inte sen med att följa med:)

Kyl/Frys
Vi har en kyl/frys till salu på Blocket. Jag har varit nerringd men bara av folk som vill pruta på telefon eller ännu värre köra från Landskrona för att titta och sen pruta för att de kört så långt!



Utan mobil
Lille Nitro passade på när Husse hade honom i morse att gnaga på min mobil som låg på laddning. Så nu har jag ingen display på min telefon... Laddaren är krokig, så frågan är om den fungerar... Svårt att se utan display... Ingen försäkring tecknade jag på telefonen och hemförsäkringen tar det inte eftersom det är min hund som tuggat på telefonen... Mitt abonemang är till december 2010 och jag kan ta ut en ny telefon i juni 2010...

Så om någon har en telefon med display och laddare för mycket, så är jag intresserad av att köpa den!

Spår
Idag ska jag och Nitro ut och spåra för första gången. Spåra katt på tomten gör han för jämnan, men nu ska vi försöka oss på att följa ett spår efter mig i skogen! Rapport kommer!


1 kommentar:

Evelina sa...

jag har en samsung mobil som jag inte använder. ska försöka hitta en bild till dig,den är inte i nyskick men inte söndrig heller. :)