fredag 2 juli 2010

Svartfot fyller 1 år
















Idag fyller lillkillen 1 år. Helt otroligt att han redan är 1 år, det har gått så fort! Jag "bokade" henne redan på sensommaren förr förra året. Har ju lite strul med att jobba på kontorstid utan att kunna ha hund på jobbet... Ville ha en valp efter "Mynta". Mynta gick tom och vi flyttades till listan för "Annies" tikvalpar. För ett år sen fick jag ett MMS från uppfödaren (hade min hela nya telefon då som kunde ta emot MMS...) med en bild på den första valpen som föddes, en hanvalp. Sen hörde jag inget på flera timmar. Var orolig att allt inte stod rätt till... tyvärr ahde jag rätt. Blev på kvällen uppringd av en vänn till mig och uppfödaren och fick beskedet att det blivit kjejsarsnitt och endast 4 valpar - alla hanar! Jag velade i en vecka, sen hade vi bestämt oss för en hane!

Han har hela tiden varit den snällaste kille man kan tänka sig en busig och glad prick. Vi har kommit igång med träning av massor med olika saker; Jakt apportering, Viltspår, Personspår, Lydnad och så lite lite agility. Tänkte fortsätta att träna på bred front ett tag till! Allt ä ju så kul!!! På måndag röntgar vi höfter och armbågar på honom och håller redan nu tummarna för ett bra resultat.

Herman – en degig ”man”
Fick igår en "Herman" av en klubbkamrat. Herman är en kaka som man ”matar” under tio dagar. Innan man sedan bakar av degen delar man den i fem lika delar, man bakar på en del, sparar en del och delar med sig tre delar till sina vänner. På det sättet turnerar kakan runt i vårt land.

Frågan är nu hur vi ska lyckas ha Herman hemma i 10 dagar utan att Vilda äter upp honom? Hällde igår upp honom i en större skål och satte honom i micron. Den kan Vila inte öppna... än... Men hon passade på att smaka på honom när jag satte in slickepotten i diskmaskinen... 10 dagar är det under Bjuvscupen, så se upp/eller håll tummarna för att du får en bit!

Tävling i helgen
I morgon åker jag till Karlskrona och tävlar Agility. Det är en bit att köra, så jag, Vilda och Nitro ska bo på vandrarhem på Skönstaviks camping. Ska bli mysigt! Värmerekord är utlovat, så det blir till att ta med våta handdukar till vovvarna och solkräm till mig! Husse skruvar på min bli och säger att den kommer att vara klar till i morgon. Kanske det blir en testrunda till Karlskrona tur och retur:)

Nu ska jag packa lite!

3 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS TILL 1ÅRINGEN!
Lycka till i helgen!

Andrea sa...

Grattis!!! =) Ha så skoj under helgen och hoppas bilen håller! ;)

Ulrika och gårdisarna sa...

Är lite pyssel med Herman men god blir den! Vi ses i Bjuv!