torsdag 29 juli 2010

Så jä...la nära...

Igår kväll var det agilitytävling i Oxie. Husse följde med som supporter och vi skulle sen åka vidare till Biltävlingar på Meca-raceway i oljehamnen i Malmö.



Hopploppet
Vilda är ganska pigg och vi kör ett superfint lopp om jag får säga det själv. Börjar känna mig mer och mer säker på min handling. Bildbyten är vårt ledord och ju fler desto bättre! Vi har startnummer 1 och jag tar den tid vi behöver i starten och låter mig inte stressas. Allt flyter på. Vilda kan vara snabbare, men helt ok tempo. Jag känner på slutet - YES!!! vi klarar det! och då står jag lite, lite får långt fram på hinder 17 av 20 och pinnen och segern försvann... Gissa om jag var arg på mig själv... Inga felfria i mål...



Agilityloppet
Vilda var ganska seg i starten, men artade sig. Ingen imponerande fart, men, men. Felfria och dryga 3 tidsfel... Även utan tidsfelen hade det inte blivit någon pinne pga för få startande.

Men Vilda och jag är på G! Katt mat i slutet och kamp med kaninskinn i starten. Hoppas på ännu bättre resultat i Halmstad i helgen.

Meca-raceway
Vilda fick vara kvar i bilen medan Nitro fick följa med in och upp på läktaren. Det låter MYCKET när bilarna kör iväg, men när Nitro hälsat på alla som satt på läktaren, ok inte alla, men många, så la han sig på sin fäll och somnade. Vilken kille! När de riktigt snabba bilarna körde, så dönade det så det gjorde ont i mina öron. Varför jag inte höll för dem? Jag höll ju för Nitros öron så klart! då transporterade vi oss mot bilen igen. På vägen blev det fotgående, snabba ligg och platsliggning mitt i röran! Lätt som en plätt för en Nitro!


Nitro vid en bil med samma namn!


Platsliggning!

Skyddsjakt kl 04.00
Idag när klockan ringde kl 03.30 och vi skulle gå upp för att åka på skyddsjakt på fågel, så kom jag fram till att jakt inte är något för mig. Varför sååååå tidigt?

Vi satte upp kamoflagenät och lockfåglar i plast på åkern och satte oss på våra ryggsäckar och väntade på att duvor, svartfågel och ev att gässen skulle vakna. Vi var med andra ord uppe före fåglarna!!! Jag satt med en kompis och fick låna en dam-bössa! Den kändes bra, men jag nöjde mig med att förvara den under jakten. Få skjuta när jag tränat lite mer. Då hör jag gässen och de kommer och landar vid oss och så var de mindre. När vi skulle hämta in den, så kommer nästa streck och så var de två mindre! Kompisen sköt de som dublé! Snyggt jobbat! Nu började duvorna komma och det laddades om och så var det en duva mindre. Sen hör jag gässen igen och så fick det laddas om och så var det en gås mindre.

Morgonen fortlöpte och med hem var 4 gäss, 14 duvor och 1 svartfågel. På gässen skar de ut brösten och de ska rökas. Duvorna skulle kastas, så de fina fick följa med hem som träningsvilt till Nitro. Vi tog även vingarna från gässen med hem och frös in.


Asta 10 veckor kollar läget!

Han fick testa att hämta en duva när vi kom hem och det var inga problem. Lite mycket dun i munnen, men det kan man spotta ut när man lämnat till matte! - Duktig hund!

Väl hemma igen kl 08.30 så åt vi frukost och gick sen och la oss och vaknade igen 13.15!

Träningsvärk
Jag sprang ju igår och så var jag på BodyPump och det känns kan jag säga... Det måste gå över till på lördag så vi tävlar i Halmstad!

Inga kommentarer: