måndag 12 juli 2010

Bjuvs cupen 2010

Ja, då var årets jobbigaste helg till ända. Över 30 grader varmt, tävla hund och vara funktionär damtidigt = Dålig kombination! Det var varmt, varmt, varmt och massor med hundar och människor. De flesta var ändå på bra humör. Jag tävlade två klasser per dag med Vilda. Hon gjorde så gott hon kunde i värmen. Det blev två diskade Hopp-lopp i klass 2 och två resultat i Agility 2:
Lördag: Placering 17 av 43 (25 diskade sig) med 10 fel och 12,91 tidsfel.


Söndag: Placering 21 av 45 med 5 fel i slalom och 10,88 tidsfel.

Vilda får upp farten i slutet på loppen. Får vi till samma fart i början av loppen så har vi tiden... Någon som vet hur man kan trimma Vilda?

Jag var funktionär i helgen och det är nyttigt. Då inser man vikten av att tacka och uppskatta alla som ställer upp och hjälper till. I fredags åkte jag från Bjuv ca 19.00, i lördags ca kl 20.30 och i söndags ca kl 19.00. En lång helg med andra ord... Världens bästa Husse kom och hämtade Vilda och Nitro på eftermiddagen båda tävlingsdagarna, så de fick komma hem och svalka sig.

På lördag åker Vilda och jag till Fagersta för att tävla i hela 5 dagar. Nitro följer med som hejarklack! Husse och Orkanen stannar hemma och passar huset! Ska bli superkul att komma iväg och tävla så många dagar på rad. Vi var ett gäng som sa att vi skulle dansa regndans om det inte blev svalare till s dess:)

Herman
Hermna överlevde sin vistelse hemma hos oss. I lördags flyttade han till fyra nya hem. Hoppas att han överlevde flytten som gick vi a Bjuvs cupen:) Tänk på att han har namnsdag idag!
När jag kom hem från Bjuv igår hade Världens bästa Husse grillat och bakat Herman. Man kan säga att det var värt pysslet innan men att röra och mata för "han" var super god! Åt mycket mer än vad jag borde:)

Röntgen av Nitro!
Ikväll var vi och röntgade höfter och armbågar på Nitro på Jenny Hill. Det såg bra ut både fram och bak. Skönt att veta att allt är som det ska i stort. Har nu betalt in till SKK så de kan mäta och läsa av på sitt vis och sen kan vi få även deras utlåtande.

Veterinären var samma som opererade Nitro och passade på att känna och klämma på hasen. Det ser JÄTTE BRA ut!!! Så skönt att höra. Jag frågade om agility var uteslutet men han kunde inte se något hinder med det. Utan tyckte att vi kunde träna det vi ville! Så vi får ta tag i hinderträning i sommar!!!

Nu väntar korgen!

4 kommentarer:

Ulrika & gårdisarna sa...

Jätteroligt att bilderna såg bra ut! Lycka till i Fagersta!!

Anonym sa...

Springstart? /Jenny

Agility Vilda sa...

Tack Jenny! Men vi kör radan springstart... Dock bär jag inte in henne på plan:)

Yessica sa...

Halloj!

Ang starten är seg. Hur gör du innan start? Går det att göra henne "arg" på dig så man triggar upp henne lite. Hur belönar du på träning? Oftast kanske man kör längre banor liksom och så kommer belöningen i slutet. Belönar man på olika ställen, alltså efter första hindret eller någonstans i mitten. Så kanske hon får bättre drag. Då menar jag typ kasta leksak (om hon gillar det). Hundarna känner nog av var slutet börjar och får bättre fart då. Eftersom att det alltid är ungefär lika långa banor. Om man då bara belönar i slutet så gasar hunden på då för att då kommer den på belöningen eller så..

Bara mina spekulationer! :) Ska bli kul att ses i Fagersta! :D