fredag 16 juli 2010

SKK kom igen nu...

Inget svar på Nitros höfter och armbågar i dag... Imorgon blir jag datorlös i en vecka... Så om någon tar en koll på SKK Hunddata på Bergsandnes Sir Lancelot och hittar HD/AD status, så skicka ett SMS!!!

Klubbat
Var på klubben i går och tränade. Nitro fick visa upp sina kunskaper i bakdelskontroll och han är en stjärna min lilla svarta! Ha har inte tränat mycket lydnad sen jag träffade träningskompisen sist men var betydligt duktigare i fritt följ. Nu ska jag torrträna på att gå ordentligt... Och så ska vi träna massor med lydnad i Fagersta!

Vi la plats i röra á la Maria Venhammar. Hur går nu detta till då? Jo, man läggar hundarna huller om buller i en röra och sen ska de ligga där. Sen turas vi om att gå slalom med och utan hund mellan de som ligger. Mata med godis och leka mitt i röran. Måste säga att detta sätt att tärna in plats tilltalar mig! Nybörjare med koppel på och elithundar får alla en riktigt bra träning!

Passade även på att köra ett par linjetag. Det ena var ca 75 meter långt. När Nitro sprungit ca 50 meter börjar han sakta av... Fan, fan, fan, tänker jag, nu blev det för svårt.... Men han får då syn på dummyn och ökar tempot igen!!! Duktiga Nitro!

Vilda fick köra en sväng på agilitybanan och skötte sig. Full fart och fina kontaktfält. Hoppas att de sitter i till helgen:)

Semester!!!
Nu är det semester! FYRA veckor ska jag lata mig och ta det lugnt. Almanackan är blank och jag ska sitta på trädäcket hela tiden och bara njuta! - Trodde ni på det? Nä, tänkte väll det. Ledig ska jag vara, men mycket är bokat i vanlig ordning. Semestern börjar med 5 dagars agilitytävling i Fagersta. Fagersta ligger vid Sala eller typ Uppsala. Jag, Vilda och Nitro styr kosan dit i morgon. Husse stannar hemma med Orkanen och håller ställningarna! Husse har lovat att försöka lägga in lite resultat från Fagersta här i bloggen. Så håll koll!

Viltspår
Igår blev vi uppringda av en Viltspårdommare från Ängelholm som ville boka tid till Anlagsprov. Hon tyckte att det varit för varmt, därför hade hon väntat med att kontakt oss. Smart! Det blir nog i vecka 30. Hon ringer åter och bokar när det närmar sig! Spännande!

Nu ska Orkanen bli klippt, bara alla tovor och få ett bad, så han blir ren och fin!

2 kommentarer:

Petra sa...

Hejsan! Du kan ringa skk o få svaret... Dom har öppet mellan 13-15 varje, mån-fre.. Förmodligen så har veterinären inte skickat plåtarna... Väntar på en cavaliers resultat o dom blev tagna den 30/6 o dom har fortfarande inte kommit... Lycka till på agilityn... KRam

Anonym sa...

E du rätt i kartan????? Dalarna ska du väl till??

Tina