fredag 9 juli 2010

Invägning och Bjuvscup



Vägde idag in 0,9 kg mindre än för 14 dagar sen. Är grymt nöjd med tanke på att jag inte tycker att jag gjort något för att förtjäna det! Känns om jag lever livet mer än jag bantar:) Men funkar det, så inte mig emot! Hittills har jag gått ner 12,8 kg och det är 15,1% Nästa invägning är efter min semester... Känns lite jobbigt att inte väga in mig var 14:e dag utan först om 5 veckor... Men om jag sköter mig, så blir det nytt tio-tal på vågen då!


Nitro var med mig på jobb idag. Dagmatte har semester och han är inte van att vara själv så länge än. Får jobba på det i sommar. Det fungerade bra. Han ligger på sin fäll i hörnan och sover. En längre promenad på lunchen och sen sov han några timmar till.

Bjuvscupen
Nitro och jag åkte direkt från jobb kl 16.00 till Bjuvs BK och tränade lite. Det blev LITE eftersom det var så jä..la varmt. Sen hjälpte vi till att bygga lördagens ena bana och fick satt upp vårt tält i skuggan. Som funktionär fick man förtur på tältplatserna, 15 minuter före alla andra satte vi upp våra tält! Jag och Vilda tävlar två klasser per dag. Därutöver så är jag funktionär i tre klasser på lördag och tre klasser på söndag. Det är sjukt många hundar anmälda. Drygt 1600 starter på lördag. Arrangörerna tror att tävlingarna är klara kl 21.00 på lördag och jag tror inte att det räcker... Och ändå så börjar dagen kl 07.00 med första klassen!

Middag på Gästis
Husse och jag åt middag på Gästis i Klippan i kväll. Supergott till ett lagom pris! Jag kan varmt rekommendera deras hemmagjorda glass!!!

Herman
Han har fått mat för sista gången här hemma och i morgon flyttar han till 4 nya hem (kanske till ditt?) och så ska jag eller Husse baka en kaka av vår del. Den sägs vara MYCKET god!

Nu ska jag packa inför en heldag/kväll/natt? i Bjuv i morgon!

Inga kommentarer: