onsdag 7 juli 2010

Flatteträning

Bild på Demi som var med på träningen igår.
Jag har lånat bilden från http://www.kennelquickfinder.se

Jo, du läste rätt! Igår var jag med och tittade på träning med fyra flattar hemma i klippan. Den ene är klar för landslaget om jag förstod allt rätt! Två i öppenklass och den tredje var skadad och fick gå med mig, stackarn... Jag blev snabbt apportkastare... Jo, de trodde på mig... Två gånger var jag ruggigt nära att träffa fel saker... skytten och jag själv var ruggigt nära att få två apporter på oss... Annars funkade det bra om jag själv får säga det.

Så lätt det ser ut när allt funkar! långa linjetag ner för en backe, upp för nästa och sen söksignal. Hunden tar apporten och kommer raka vägen hem! Men så svårt det blir när hunden inte stannar på stoppsignal 50 meter bort... eller hund och förare inte förstår varandra på långa avstånd...

Hoppas nu att man skötte sig så bra att man kan få följa med fler gånger!

Nitro som var hemma pga magsjukan som verkar gett med sig nu. Idag får han ris och torrfoder blandat och det verkar gå bra. Fick tärna lite på tomten när vi kom hem. Fungerade fin fint! Han är lite slarvig med avlämningarna, så det ska jag jobba mer med en boll tänkte jag.

Viktkampen
Vågen här hemma pekar lite väl mycket nedåt med tanke på min låga insats så jag kontrollvägde mig på jobbet idag. - 1 kg på 14 dagar med slarvig mat och minimal motion! Det kan jag leva med:) Vi har officiell invägning på fredag, så jag hoppas att det håller i sig tills dess!

Viltspår - Anlagsprov
Igår fick vi hem protokollet från anlagsprovet i viltspår. Kritiken lyser med sin frånvaro men mer beröm får man leta efter!
Start/sträcka 1: Tar snyggt an 18.25. Klarar utan problem.
Vinkel 1: Klaras med ringning.
Sträcka 2: Går av och vill inte vända. Domaren tar tillbaka till spåret.
Vinkel 2: Klara utan tvekan.
Sträcka 3: Med 15 m uppehåll klarar utan tvekan.
Vinkel 3: Klaras utan tvekan.
Sträcka 4: Klaras utan tvekan.
Vinkel 4: Klaras utan tvekan.
Sträcka 5/spårslut: Klaras utan tvekan.
Arbetstempo: Lämpligt

Allmänt omdöme: En duktig hund som tyvärr inte klarade S2. I övrigt en gick det mycket bra. Han vill och kan, dessutom finner han nöje i arbetet.

Grillat
Ikväll var goda vänner här och vi bjöd på grillat. Bäst att hjälpa Husse i köket nu!

1 kommentar:

Malin sa...

Inmätningen gick bra - minus 4 cm på 1 vecka. Det är jag ganska nöjd med. Nu är det bara att köra på en vecka till, och hoppas att resulutatet blir positivt nästa vecka också. :)
Tack för hejandet!