måndag 5 juli 2010

Varmt! Varmt! Varmt!

I lördags åkte jag med Vilda och Nitro till Karlskrona och agilitytävling i dagarna två. Lyxen med att starta i klass två är att det ofta är sovmorgon till dessa klasser. Just när vi ska köra från Klippan ringer campingen vi ska bo på och säger att de har dubbelbokat och att de inte har något rum till mig på vandrarhemmet. De erbjöd mig boende på en camping 5 km längre bort. Där vill jag inte bo, sa jag följt av - Lös det! Jag kommer ikväll. De löste det med att låta mig bo i en husvagn. Stor säng och fräscht boende, jag var mer än nöjd!

Det var varmt på tävlingsplatsen och i stort sett ingen skugga. Vovvarna och jag flyttade in i Ulrikas tält på tävlingsplatsen. Lite skugga av tältet, men sjukt varmt. Vilda tyckte inte att det var lönt att springa, så på lördagen fick vi till två långsamma lopp. Inga höjdare, men vi startade i alla fall. På kvällen bar det av in i Karlskrona och där åt vi på restaurang. Där sprack min diet... Jag drack för visso vatten, men maten var inte nyttig... Vi gick vidare till en glassbar och där beställde de andra in kulglass med tre kulor. De var jättestora och jag tror inte att någon orkade äta upp! Själv nöjde jag mig med en barnkula:) Lite nöjd med mig själv!!!

Under natten blev Nitro dålig i magen. Han väckte mig en gång i timmen... kl 01.00, 02.00, 03.00 och nu var jag less på att vara hundägare... kl 03.00 - då är det mörkt ute! Kl 06.00 då var många klass 3 tävlande uppe! sen fick vi sova till kl 09.00... Gissa om vi var sega när natten var över... Vi packade ihop och begav oss till tävlingsplatsen igen.

Där insåg jag att det var svalare i bilen som stod i solen än i tältet! Då är det varmt! Bilen stod i solen, men det fläktade lite in mot hundarna i bagaget. Våta lakan över hela bilen och de somnade gott båda två. De ropade ut att man inte fick ha hundar i bilarna på eftermiddagen. Men mina hade det fortfarande drägligt... Jag lyckades då hitta lite skugga och så skrev jag en lapp där det stod att vivvarna hade det bra men att det gick bra att ringa till mig om något var fel, och så mitt mobilnummer. Ingen ringde och mina hundar hade det så bra de kunde en varm dag som denna.

Dagens två lopp var varma. Jag sprang fel i hoppklassen och diskade oss. Vilda var seg, så det hade ändå inte blivit något av det. I Agilityklassen var Vilda lite mer på, men valde slalom framför ett hopphinder och så var vi diskade... Därefter styrde vi bilen hemåt och tog emot våra middagsgäster hemma... Slocknade på två röda när gästerna gått hem.

Röntgen inställd
Nitro var trots svält sen i söndags morse kass i magen i söndag kväll. Så det blir ingen HD/AD röntgen igår måndag. Det är ju inte nödvändigt och han kan inte ha fått i sig tillräckligt med vätska även om han dricker med tanke på värmen, så tiden är flyttad till på måndag den 12/7. Nitro har nu ätit ris ett par gånger och det verkar få stanna i magen, så han blir nog bra snart!

Herman lever!
Husse har vaktat Herman i helgen och till och med matat honom. Så han lever! Nu sak det bara röras till på fredag då det är matdags igen! Blir en Hermankaka lagom till Bjuvscupen nästa helg!

Flädersaften sats 1 och 2 är klar och fryst!
Det gick lätt som en plätt! Ska jag göra en sats till? Eller ska jag göra rabarbersaft istället? Ska fundera ett par dagar på det.

Källaren
Vi har fått klart el och belysning i källaren. Det är färdigmålat och dörrarna till krypgrunden är påbörjade. Det går framåt med andra ord!
Fönsterna ska målas och dörrarna till krypgrunden ska bli klara, sen är det klart!

Natti!

Inga kommentarer: