lördag 24 juli 2010

Renovering av fönster - katt jä...el

Idag var det sovmorgon och mysfrukost. Skönt att vara hemma efter en vecka på camping. En 90 säng med två hundar á 25 kg och 30°C är ingen hitt...

Källaren
Vi försöker avsluta källarprojektet. De två fönsternaa plockades idag ner för målning. Mitt lilla projekt. Husse snickrade luckor till krypgrunden. Fönsterna är skrapade och målade/oljade första gången ikväll. När vi kom hem efter Nitros Viltspår frågar jag Husse om vi inte borde sätta något för källarfönstret under natten? Då hoppar grannens feta och elaka katt ut ur vår källare!!!! Orkan och Vilda sov gott i hallen och katt jä...len i källaren!!! Nu har vi satt svarta sopsäckar för hålen...


Viltspår
Nitro och Husse fick ett viltspår av mig på minst 600 meter. De gick fin fint. I näst sista vinkeln var Nitro lite yr och nosade på allt överallt! Tror att där gått vilt efter att jag lagt spåret. Men efter en kort doftpaus på annat, så spårade de sig fram till klöven. Nitro är så stolt när han bär klöven till bilen. Svansen viftar så att man tror att rumpan ska lyfta på lilla hunden!

Nu väntar stora sängen på mig!

1 kommentar:

Malena sa...

Vad kul de låter med viltspår!! Vi ses på onsdag :)