söndag 30 augusti 2009

Valp i huset!


Tältet på Sofiero.

Den farliga vakthunden:)

Tur att vi har liten tomt, för detta var mysigt!

Sofiero
I fredagskväll, kl 18-02, så höll vi ställningarna på Trädgårdsdagarna på Sofiero. Vilda och Orkan var vakthundar och Nitro var söt! Vi trodde att det skulle regna, så vi satte upp tältet ifall att. Men inte en droppe regn föll och kvällen var riktigt mysig! Nitro gillade de välklippta gräsmattorna och att sova ute i tältet och i buren i bilen. Allt fungerade finfint! Vi lyckades dessutom skrämma iväg två killar som var på väg in kl 01.30! 

Hemma 02.30 och undrade hur länge vi skulle få sova innan Nitro skulle vakna... Till kl 07.00, då det var mat. Efter en liten kisserunda ute, så sov vi vidare till kl 11.00!!!

Kräftskiva
Vi hade kräftskiva i går kväll. Vi var 9 personer, Nitro och en S:t Bernhardshund! Ett par kompisar har tagit hand om en tik på 6 år som blivit "över" vid en skilsmässa. Ut med Orkan och Vilda och in med "Nadja". Sniff sniff på Nitro och så gick de på vars sitt håll! Nitro låg under bordet och sov, när han inte pussade och bet gästerna:) Vi kom i säng 02.50!!!

Agilitytävling i Skurup
Och klockan ringde 3,5 timmar senare kl 06.30!!! Nitro var klarvaken samma sekund som mobilen pep - MAT!!! Så det blev inget Snousande, utan bara upp och kissa och mata vovvarna. Packa det sista och iväg till Ulrika. Därifrån körde hennes pappa - skönt! Husse passade Nitro och Orkan - Killarna tre! 


Agility klass 2
Lätt bana. Jag har kört mycket svårare klass 1 banor! Vilda var laddad till tusen och missade uppfarten till balansen. Vi körde på och jag var mycket nöjd med vårt lopp när Vilda hoppade från A:et. Det var inte ens i närheten av kontaktfältet. Ett Nej fick det bli och till att ta om, för det finns gränser även för mig... Det ledde så klart till en diskning, men det kommer fler lopp!



Hoppklass 1
Lite knepig start, sen full fart. Men det dröjde innan Vilda hittade farten efter starten, så vi fick tyvärr 4,33 tidsfel. Synd, för utan dem så hade vi fått en pinne... Men nu blev vi 8 av 34 starter. Så det blir tävling i både Lund och Eslöv nästa helg!


Kloklippning och bus
När vi kom hem från tävlingen så berättade Husse vad han och Nitro gjort under dagen. De hade bla gått och lagt sig efter att jag åkt och  fått sova till 10!!! Sen hade Husse snickrat med trädäcket, kört sticksåg och skruvat medan Nitro låg och sov vid sidan om. Cool kille!

Jag har klippt klorna för första gången på Nitro och det gick kanon. Han låg stilla på rygg mellan mina knän. Alla klor på framtassarna är klara och baktassarna tar vi imorgon. 


Apportör?

Orkan vill leka och Nitro är lite osäker på om det är en så bra idé!







De stora leker och Nitro vill vara med!

Nu ska jag sova sju kvart i timmen innan min tre veckors semester börjar imorgon!

9 kommentarer:

Ulrika, Hugo och Olga sa...

Tack för idag! Har lämnat Olgas välsignade gris hos mina föräldrar, för att skona mina grannar (och mig själv...)

Jessica sa...

Hej på er!Ser ut och gå bra med "Nitro"! Vi hörs! Jessica o co.....

Anonym sa...

gud vad rolig den sista filmn var! :) /Karolin

a_bergholtz sa...

Hej på er.

Tack för en mysig lördagskväll med mycket god mat, måste få recepten på pajerna ;)
Och måste verkligen säga att er Nitro är en riktigt liten sockerbit.

Kram på er

Petra sa...

Attans va nära... Men ni har snart den sista pinnen i hand... håller tummarna.... kram Petra P:s ses på onsdag, ska bli kul att få träffa lilla nitro..

Anonym sa...

Vilket litet charmtroll ni fått i huset! Fast det är klart, han har ju att brås på:-)
Moster Essa hälsar.

Tanja avlad av doddi sa...

ahh vill ha!!

Anonym sa...

NAWWWW så underbar o söt Nitro är!
Kul film! :-D
/Sara

Anonym sa...

Hej!
Gud vad fin valpen är. :-)
Jag har själv två hundar från Bergandens Kennel :-)
Titta in på min sida om du ha lust.

Ha det bra!'
Mvh Cathrin