söndag 2 augusti 2009

Auktion

Handtagen på överskåpen på plats

Handtagen på överskåpen på plats

Spis- och gashäll på plats

Golvlisten när vi provade om de passade!

Låda där det INTE går in ett Cornflakespaket:(

Låda där det går in ett Cornflakespaket:)

Ställde klockan på 8 men kom upp 09.30! Svårt att komma upp när man och vovvar ligger och myser i sängen.

Kök
Vi fortsatte med köket idag. Jag har slipat och målat golvlisterna samt dörr- och fönsterfoderna första gången. Vi provade att lägga ut dem igår på sina rätta platser och det blev pricken över i! Knyter fint ihop köket. Husse har även monterat spotlights i vitrinskåpen samt under överskåpen. Även listen som ska dölja spotten under skåpen är nu på plats!

Trädäck
Vi har börjat planerar och rita på hur trädäcket ska bli. Kanske börjar vi med det redan i nästa vecka, men vi får se. Köket går före allt just nu. Stort som tusan kommer det att bli med massor av plats till grill, matbord, solstolar och blommor!

Auktion
Idag var det Auktion på Kvidinge loppis. Mamma och jag var så klart på plats, men även pappa följde med som eventuell bärhjälp eller för att säga "- Behöver vi verkligen det där?"? Välj själva:) Jag ropade in ett gammalt litersmått i trä, 1 x 1 dm. Men på köpet fick jag en ful korg... Litersmåttet ska stå i fönsterkarmen i nya köket!


Halva semestern är kvar
Eller så har halva semestern gått. Det beror på hur man ser det. Jag väljer nog att tro att jag har halva kvar:)

Nästa vecka
Måndag: Styrelsemöte
Tisdag: Titta på "Svartfot"
Lördag: Valpkurs i Krika
Söndag: Tävla i Ystad

Natti!

2 kommentarer:

Beatrice sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Beatrice sa...

Vad fint kök ni har fått :)