måndag 24 augusti 2009

Rötter i rören är fel

Ikväll skulle den kära elektrikern komma och fixa elen i köket. Klockan 18 var det bestämt och jag kände onda aningar när jag körde hemifrån kl 18.15 utan att ha sett honom... Och så rätt jag hade. Ingen elektriker och inget samtal om varför han uteblev...

Så Husse började gräva vid dagvattnet under det blivande trädäcket. Stoppet i röret visade sig vara en sprucken rörsektion samt MASSOR med rötter... Inte stora rötter, utan en miljon små rötter... Så nu blir det till att gräva längs med hela gaveln på huset och koppla om rören till det dagvattnet... Tröttsamt... Vi skulle ju BARA göra ett trädäck... Bilder kommer...

Jag har idag köpt ett presentkort på försäkring till Nitro. Så nu blir det dubbel veterinärvård till det underbara priset av 300:-! Vilda har vunnit ett presentkort på en agilitytävling tidigare. Och nu är det nära hämtning av valpsingen. Just nu är det bara ca 24 + 24 + 12 timmar:)

Natti!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, nu e det nära, vill lukta och gosa med valp igen, kan jag få sniffa lite på din kanske? Förstår att du längtar. Nu e det "bara" 12 veckor till vår männiksovalp ska komma :)

Monica med Mio sa...

Åhh vad jobbigt med rötterna. Men så är det alltid. Man skall bara göra en liten sak och så händer det tusen andra saker som gör att den där lilla grejen blir mastodontlik. :(
Spännande med lille Nitro!!! Gott med liten gangster hemma snart då ;)

a_bergholtz sa...

Hej Mia.

Nu har jag oxå hittat hit, mysig och rolig sida du har.
Ser fram emot att träffa Nitro på lördag och se hur fint ni fått i ert hem.

Måste oxå instämma i att det var tråkigt med rötterna, men förstod inte varför men förstår att det är mycket mer jobb för er än ni tänkt......

Kramar Ann-Charlotte