måndag 31 augusti 2009

EL!!!!

Nitro och Kompis delar en "råtta"!

Ser ni hinderbanan som vi hoppar in och ut över när vi ska kissa valpen???

Nitro bekantar sig med pappas skägg:)

Idag började jag min tre veckors långa (korta) valpsemester. Jag har inte hunnit med det jag ville idag och inser att jag inte kommer hinna med det jag tänkt i morgon heller! Att passa valp tar tid! Men så underbar han är, vår lilla Nitro!!! 

Idag har jag haft jobb framför datorn på förmiddagen, sen var vi hos veterinären, tre hus bort och handlade till Mormor. Det tog nästan en hel timme!!! Alla vill ju beundra vår lille stjärna! Katten i buren som satt på veterinärkliniken var inte lika förtjust:) Utanför träffade vi Monica med två labbar och sen var den tiden borta! 

Vi åkte till Mormor och hjälpte henne fixa i huset. Nitro fick träffa hennes hund, en Chow-Chow och det gick fin fint. Hem och iväg till klubben och kursavslutning av Valpkursen som jag haft. Mamma och pappa passade Nitro och det hade gått bra. Och nu ska jag bara bada Vilda, sen är det sängen som gäller!

El
När jag var på klubben, så var elektrikern här och kopplade in elen, så nu har vi el i köket!!! Efter nära 8 månader utan kök!!! Så här ska lagas mat! Mest längtar jag efter pasta, Husse längtar efter köttfärssås och spagetti, Vilda längtar efter att stjäla:)

I morgon ska vi till klubben och städa på förmiddagen och dit på kvällen igen för att informera i en kurs om just Klubben. Så det blir Nitros första gång på klubben!

Nä, nu ska Vilda in i duschen!

1 kommentar:

Livet i Fastarp sa...

Vad skönt med el i köket. Förstår att det känns underbart!! Snart har vi vatten i huset, rörmockaren jobbar på för fullt - så kanske kan vi flytta in till helgen. Kanske,kanske.. :)