torsdag 13 augusti 2009

Allt på en gång - såklart!

Dessa fina almanackor kan man beställa på http://www.personligalmanacka.se

Då var det gjort. Jag har beställt nästa års almanacka. Tro nu inte att den är full med blanka blad när den kommer till mig. Nytt för iår är att man kan lägga in alla födelsedagar som man vill uppmärksamma redan vid beställningen så skrivs de in automatiskt innan den kommer till mig. Och nu till det bästa: Dessa datum finns sparade till 2011 års almanacka!!! Som vanligt så har jag en hel del bokningar inför 2010 klara...

Januari: Styrelsemöte och Årsmöte på klubben. Valpen fyller 6 månader!
Februari: Distriktets Årsmöte
Mars: Utställning i Malmö, Ev En veckas mässa med jobet i Stockholm
April: Söktävling på klubben, Vårt bygglov går ut
Maj: Agility DM med Vilda
Juni: Spårläger, SM lydnad och agility, Viktoria gifter sig!
Juli:Valpen 1 år! Ev Agilityvecka i Fagersta
Augusti: Lillebror fyller 30 år, Lydnadstävling klubben
September-November är tomma!!!
December: Valpen fyller 15 månader

Agility
Jag var på klubben och tränade idag. Vi började kl 17.15 och skulle hinna bygga en bana och köra och plocka in allt, även klätterhinder, innan 19.00. Lite stressigt men vi han! Vi körde en Agility klass 2 bana som Nisse Lindkvist gjort till Snaphanefejden. Kul banan och det gick superbra! Vilda sprang som en tog och var jätteduktig!!! Verkar bra inför helgens debut i 2:an!


Utemöbler
Idag kl 17.05 fick jag ett SMS från Blocket om en annons på trädgårdsmöbler i Teak. 8 stolar och ett ett stort bord för 5.000:-. Precis vad vi letat efter. Men träningen då??? Ringde Husse som kollade på Blocket i datorn och tyckte att det såg bra ut. Han ringde till säljarna som lovade att hålla det till fredagkväll. Carola skällde på mig och tyckte att vi skulle åka dit direkt efter träningen. Jag var tveksam, men vi ändrade tiden till kl 20.00 i Malmö. Husse hämtade mig och Vilda på klubben och så åkte vi mot Malmö. Med släp såklart! Två av åtta stolar var lite rickiga men kommer säkert att bli bra efter Husses omvårdnad. Han prutade pga rickigheten på de två stolarna och vi fick ner priset till 4.500:-.

Imorogn ska jag lägga ut dynorna till försäljning för de är inte min smak allt. Säkert snygga hos någon annan:)

De hade en stor vit schäfer som var ett år och underbart olydig! Han skallade Mats och försökte med mig. Hoppade på två ben för att få uppmärksamhet och letade igenom min handväska, hoppade upp i stolarna som var till salu och ville bli klappad! Han var helt underbar! Jag har konstig smak:)

Trädäck
I onsdags så fick vi kapat och monterat alla långa reglar på trädäcket. Jag skruvade balkskor, så det stod härliga till. Nu ska alla kortlingar på plats, elen dras, avloppsrör dras och sen kan vi lägga trallen!!! Vilda och Orkan tycker att vi är konstiga som sätter upp fler och fler hopphinder som de ska ta sig över, eller under för att kunna gå ut i trädgården...

Natti!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man få bild på också???! Det har jag aldrig sett. Var väljer man det?

// Linda

Agility Vilda sa...

Nä, man kan inte få bild på, men det ingår (gjorde förra året) en miniplastficka som man kan klistra på och sen ha bilder i!

Bibbi sa...

Jepp, den kalendern är suverän!! Tack för idag! /Bibbi