tisdag 18 augusti 2009

Sju sanningar om mig!

Dags att anta "Cissis" (bloggande bloggföljare: http://andrell-hakansson.blogspot.com) utmaning om sju sanningar om mig själv.


Vad är en sanning? Att jag är glad för hundar är en sanning, men det vet ju alla redan… Få se vad vi kan få tillJ

 

Sju sanningar beställda kommer här:

 

1. Vad vore livet utan planering?

Jag kan planera och göra listor till ALLT! Listorna är numera i Excel och märkta med olika färger och kan vara i hur många kolumner som helst! Vet inte vad jag skulle göra om min almanacka försvann…

 

2. Fanatisk oavsett vad!

Vad jag än tar på mig, så gör jag det fullt ut. Jag kan inte göra något lagom. Är det scoutning, så är det det 24 timmar per dygn! Lika så med hundarna.

 

Jag tror att detta är ett släktdrag då mina föräldrar bla har haft en hel källare, 130 m2, full med akvarium och fött upp akvariefisk, de har haft hela garaget fyllt med kaninburar från golv till tak och fött upp kaniner och  en gigantstor ute- och innebur till undulater på tomten!

 

Lillebror, ja han bor ju mer eller mindre i garaget hos sitt projekt – bilen!

 

3. Jag är en gottegris!

Det vet nog de flesta, men så är det! Godis och sötsaker i alla dess former  är gångbart! Längtar efter ett kök (läs el i köket), så att jag kan baka paj och så!

 

4. Jag är en skogsmulle!

Har varit scout sen jag var 7 år och är idag inte aktiv, men i skogen är jag och där trivs jag. Är inte rädd för att gå vilse och brukar hitta. Älskar att plocka kantareller och var ute. Vi har fjällvandrat två gånger och det var helt underbart!

 

5. Jag är en badkruka

Gillar inte vatten över huvudtaget och definitivt inte om det är kallt, dvs under 37°C. När vi skulle bada för första gången på Curasuo så sa jag – Är det inte kallt i vattnet?

 

6. Varför ska man städa?

Varför ska man städa? Det är inte kul och det blir smutsigt igen, nästan innan man är klar. Jag har stor avsaknad av städmani. Vet inte om det också är ärftligt?

 

7. Avskyr gnäll

Ja, det gör jag. Jag tycker att man ska göra något åt situationen som man inte tycker om, eller stå ut. Ingen mår bättre av att gnälla tex över hur tråkigt jobb man har, byt då!

 Nu utmanar jag alla som läser min blogg!

Det var det hela!

 

 

1 kommentar:

Cecilia Andréll sa...

HÄRLIGT MIA! Sju sanningar om dig - jag visste nästan allt. Dock något förvånad över badavsnittet. Som barn badade du gärna, men som sagt som barn har man ju inga hämningar :-)

Hur går det med det gigantiska trädäcket måntro? Ser fram emot partaj!

Ha det gott!/C