måndag 3 augusti 2009

Regn, regn och åska


Orkan provar "Svartfots" bur och godkänner den, fast att den är lite liten:)
Vilda vägrade prova... 
Men efter lite locka och pocka, så gick hon in och ut snabbt som blixten. 


Idag kändes det som om hösten kom. Om någon undrar varför, så går det att läsa i Monicas blogg.
Skämt å sido vi har ju vårt kök att pyssla i, så det har inte gått någon nöd på oss idag. Fast våra fasadarbetare fick åka hem igen, det regnade för mycket för att fixa med fasaden helt enkelt.

Köket
Idag har Husse fäst kablarna till spotlightsen under överskåpen och i vitrinskåpen. Snyggt ska det vara! Han har även kopplat in micron i trapphuset. Jag har slipat och målat alla lister och foder igen. Kanske sista gången, vi får se när de torkat! 

Sen kunde jag inte låta bli utan var tvungen att börja packa upp alla backar med grejor från gamla köket. Och oj med saker! Vad kommer allt ifrån??? Och hur har vi klarat oss i 7 månader utan det??? Eller om vi har klarat oss i 7 månader utan det, så kan vi lika gärna inte packa upp det???

Styrelsemöte och bröllop
Ryktet säger att en klubbkompis har gått och gift sig i all hemlighet i helgen. Ska reda ut om det är sanning i det på styrelsemötet på klubben kväll. Vi säger så klart grattis och önskar dem alla lycka!

Jag fick låna en bur till "Svartfot" att ha i baksätet på min bil. Den är mindre än den jag har och det passar ju bra till att börja med! Tack Ulrika!

Valp
I morgon ska vi åka och titta på "Svartfot". Ska bli så mysigt att se och lukta på vår valp! Rapport om hur underbara valparna är kommer samt bilder!!! Jag laddar batterierna i kameran nu, så det kanske kan bli en film eller två också!

Natti!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har inte lämmnat några önskningar ang vädret.Så nu e jag sskuldfri.O pussa valp, tjocka rosa valpmagar.de sötaste trampdynor man kan se.NJUT MO