måndag 27 juli 2009

Semester

Nu har jag semester i två veckor! Skönt att vara ledig från jobbet, men då jobbar man ju hemma istället. Jag har målat stuckaturen i taket i köket och ska måla andra gången nu ikväll. Sen kan vi tapetsera det sista och montera de sista luckorna! 

Valpen fyllde 3 veckor när jag var på Snapphanefejden, men här kommer bilder:

Foto från Bergandens kennel

Foto från Bergandens kennel

Foto från Bergandens kennel

Foto från Bergandens kennel


Fasadrenoveringen går framåt. Både hus och garage är målade med en vit primer och på onsdag kommer de och sprutar sista lagret med puts och färg, sen är det klart! Bilder från idag!

Husets västra sida.

Framsidan.

Husets östra sida.

Garagets västra sida.

Baksidan på garaget.

Efter att ha fått ett MMS från Ulrika på en massa kantareller och sett en bild på kantareller i en stekpanna på Monicas blogg, så var jag också tvungen att åka ut i skogen och leta efter det gula "guldet". Jag hittade massor med stora och fina kantareller. Det blev ca 2 liter att förvälla, men vi har ju ingen spis... Så det ska jag göra hos mamma imorgon! Vovvarna var med på kantarelljakt, eller som Orkan ser det gå fint och få Frollic! Vilda var lös och sprang som en blådåre i skogen. Hon kom så fort det vankades Frollic, men kantareller, de får jag hitta själv!


3 kommentarer:

Sara sa...

Åh så små o söta bebisar! VILL OXÅ HA!!!!! /Sara

Jenny sa...

Jaha ja ungefär var var du och hade frolicpromenad då ;) Vi hittade bara några små stackare...

Jessica sa...

När du har labbe får du hjälp o hitta kantareller... Gäller bara att komma före så de inte tar slut..:-)