fredag 10 juli 2009

Bilder på Sot, Nitro, Harley, Fly, tex, Triss, Hipp...

... eller vad han nu ska heta. 

Här kommer lite bilder från uppfödaren. Jag har fått höra honom idag! När jag pratade med Jessica, så fick jag höra dem "kalla på mjölken" och sen köra dem dia. Så sötttt! 

Ett namn har tillkommit och flera har strukits! De kommer i sina stamtavlor få namn med temat "Hart" efter sin pappa "Hartofgold Harvey". 
Sot 
Nitro 
Harley 
Fly 
Tex 
Triss 
Hipp 

Jag har idag beställt boken "Retrivern som apportör, så jag ska förstå fikonspråket Jakt:) 

Valparna 7 dagar gamla
Foto: Bergandens kennel


Valparna 3 dagar gamla
Foto: Bergandens kennel


Imorgon är det valpkurs i Krika som gäller. Vi ska spåra! Alltid spännande att se valpar spåra för första gången och se ägarnas förvåning! 

Natti!

6 kommentarer:

Jenny sa...

Bergandens Hippy Hippy Shake, alt Bergandens Hippie Hart. Vad fasen, jag känner att jag har uppfödartalanger när det gäller namnbiten :) Oj, nu var jag sådär ödmjuk igen...NOT! Grattis till hanbeslutet, det blir säkert jättebra. Sot är gulligt men det börjar inte på Hå!

Anonym sa...

Så du har bestämt dig nu:-) KUL!!!!
Sot tycker jag är ett jättefint namn!
/Mona

Camilla sa...

Jamen hur svårt kan det va?
Det är en hane, han ska heta något på H efter sin pappa.
Det är klart att han ska heta HÅSAN det är både ovanligt och har en vacker klang.....
Framförallt han är ju svart och prova att springa runt i skogen med vita strumpor och se vilken färg dom får. He-He jag är ruskigt bra på namn, eller?

Synd att det inte blev en tik för då kunde hon heta Camilla det klingat också vackert......

Ha de bra.

Anonym sa...

Finns bara ett H-namn

HIGGINS!!!!tyvärr e d upptaget

Han blir nog inte så snarstucken heller

Grattis föresten till hanhunds beslutet

Monica med Mio sa...

Jag tycker oxå Sot är fint på en svart hane.

Camilla sa...

Triss eller Sot säger bara MJAUUU,
det är väll ingen katt du ska ha?

Kram Camilla