onsdag 15 juli 2009

Agilitykvällar på klubben

Igår var det välplanerad tisdag, eller en dag med för mycket på schemat, beror på hur man ser det!

Tog endast 15 minuters lunch på jobbet, slutade tidigare och åkte direkt till Helsingborg för att få fina "klor" inför bröllopet på lördag. Nagelfixningen tog som planerat två timmar. Sen ¨kte jag i ilfart hem och hämtade hundarna hos föräldrarna och fixade det jag lova där. Sen Hem, bytte om och vidare till klubben, Puh!

På klubben var det första Agilitykvällen av tre denna veckan. Vi blev 13 personer och 19 hundar om  jag räknat rätt! Två hopp banor, slalomingångar och kontaktfälts träning han vi med. Vilda var klart berörd av att det var så många hundar på klubben. Första vändan på första banan, öppenklass hopp, var mest kass. Hon rev två hopphinder och stannade och luktade på ett hopphinder... Då blev jag arg och sa till henne att nu fick hon skärpa sig. Vi började om och då kunde madam igen! Inga fler rivningar och bra tempo för att vara Vilda. Andar banan var en 2-3:a som Terese hittade på. Den innehåll bla FEM tunnelingångar på samma ställe!!! Lätt som en plätt sa Vilda och var superduktig!!! Hon satte till och med den svåra slalomingången efter ett hopphinder och in kl 9!!! 
Superkul och jag åkte hem vid halv elva. 

Fasaden
Hemma så hade Husse varit duktig som vanligt. Han hade kapat loss den gamla karmen och monterat den nya på garageporten i mitten. Det kommer att bli fin fint! 

Våra arbetare putsade sockeln på huset och tvättade garaget igår. Idag putsade de upp all lagning på garaget.

Idag
Idag var det åter igen träning på klubben. Vi körde en Agilitybana och sen lite hinderträning. Vilda rev inga hopphinder idag, så jag är nöjd!

Natti!

2 kommentarer:

Monica med Mio sa...

Ja det har varit superroliga kvällar. Matte är ganska slut nu dock och funderar på att vila ikväll och träna mer till helgen istället. Mio bäddade ner sig precis bakom mig på jobb - han är inte helt kaxig han heller, fast det är han iofs aldrig innan tolv. ;)
Tack så jättemkt för hjälpen med vippen och alla bra tips!
Ni är duktiga! Kan du skriva upp datumen som ni tävlar i Hässleholm. Får se om vi kanske åker upp och tar en kik!

Livet i Fastarp sa...

Tack snälla. :) Jag är lycklig och husbygget går framåt. Ni ä'r så välkomna så att komma ut och hälsa på. Hoppas att jag ska kunna visa mig lite mer i träningssammanhang förmöver. ;) Vi ses!