söndag 5 juli 2009

Agilitytävling i Bjuv


Vilken helg! ca 1850 starter har genomförts och Vilda har presterat 4 jättefina lopp i 30 graders värme och enormt hög luftfuktighet. Om hon inte hade rivit ett hopphinder i två klasser, så hade vi kommit hem med 3 pinnar. Nu rev hon och vi fick en pinne i Hopp 1. Så vi har nu en pinne i Hopp och en i Agility och våra drömmål för 2009 är uppfyllda!!!

Jag har dessutom varit funktionär och skött "datorn" på bana 2 hela dagarna förutom då jag kört Vilda. Slut i huvudet är jag, men jag har fått massor av nya erfarenheter med mig!

Helgen började med att jag körde in om på vägen hem från jobb i fredags och satt upp tältet. Jag var då så klart först på plats kl 16.30! Och idag var vårt tält kvar till sist, så klart:)


Lördag: Hopp 1
Vilda gör ett mycket fin lopp. Seg i början, men sen får hon fart. Tyvärr så river hon det näst sista hopphindret. Av 55 starter kom vi 21:a med 5 fel. Vi klarade tiden.
(utan rivningen hade vi kommit 4:a och fått pinne...)

Lördag: Agility 1
Finns ej på film... Men Vilda gjorde ett kanonbra lopp utan hinderfel och utan tidsfel. Tyvärr så var det 15 hundar som också var felfria, men med snabbare tider, så vi placerade oss på 16:e plats av 63 starter.
(om vi varit 4 sekunder snabbare, så hade vi fått en pinne...)



Söndag: Hopp 1
När vi ska in, så sticker hunden som är på banan ut och biter en annan hund. Kaos uppstår, Vilda blir rädd och mitt godis är slut... Carola räddar mig med torrfoder. Vilda laddar om och vi får gå in. Ingen drömstart. Jag gör inte som på banvandringen i den för oss svåra starten, men det fungerar. Full fart och vi blir 5:a av ca 50 starter. Det räcker till PINNE!!!! Vår första pinne i Hopp!!! Efter att klassen var klar kom domaren fram och undrade om jag fått pinne, för hon tycket att vårt lopp var fint!!!



Söndag: Agility 1
När vi väntade på vår tur kom solen... Vilda verkade inte bry sig och tur var det, för det fanns ingen skugga. In på banan och full fart. Alla kontaktfält satt så superbra och så rev hon ett hopphinder... Annars felfritt och vi klarade tiden. Vi placerade oss som 9:a av 61 startande!
(utan rivningen hade vi fått pinne...)

Många träningskompisar och klubbkamrater gjorde fina lopp och det blev pinnar och placeringar till höger och vänster! Jag säger grattis till alla!

Nu är både Vilda och jag helt slut och sängen hägrar!

Natti!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Grattis till pinnen!!

Monica med mIo sa...

Åhhh grattis!!! Vad kul!
Ja sicket väder! Vi tränade på klubben igår och Mio var helt död innan vi ens hann börja.

Livet i Fastarp sa...

GRATTIS!!!