måndag 13 juli 2009

Namn på den stackaren

Igår blev vi klara med karmen till den nya garageporten. Monterat och klart! Det blev fin fint! Men som vanligt kan vi inte göra något på en lagom nivå utan idag börjar Husse bytet av karm på en av de befintliga garageportarna också... Tokiga? Ja det är vi!

Spårhelg
När vi var klara med garageporten så kastade jag mig i bilen och styrde kosan mot Krika. Där var gänget från spårhelgen i full färd med att välja mark till uppletanderutan. Klart att jag la mig i:) Men jag hjälpte till att valla, så lite förlåten är jag nog:) Kul att se dem träna och jag blir sååååå sugen på att få hem valpen. Känns så bra att vi bestämt att ta en hane. Längtar, längtar, längtar.

Valpnamn
Vilket engagemang min namnjakt har fått av er läsare. Men Håsan, är det ett bra namn? Då skulle det vara på ren skånska, men nä, Håsan blir det inte... Kvar på min namnlista är:
Sot 
Nitro 
Harley 
Triss 
Hipp
Hippie


Orkanen
Orkan sover mycket på dagarna. Han har vid flera tillfällen inte kommit när jag kallat på honom i trädgården. Vet inte om han hör dåligt, eller om han bara tar ut rätten av att snart fylla 10 år och gör som ha själv vill? Han är stel bak igen, så det står Rimadyl på hans meny igen och det gillar han. Han smyger in i badrummet när jag ska borsta tänderna och då vill ha han "gott gott" som han tror att han får:) Han är för söt den gamle!

Valpkurs
Jag hade valpkurs ikväll igen. Kurstillfälle nummer 6 dvs halvägs! Var tar tiden vägen? Kul är det att hålla kurs iallafall!

Agility
Tisdag till torsdag denna veckan är det agilitykvällar på klubben. Det är ganska många anmälda. Ska bli superkul att träna flera kvällar i rad! Blir toppen inför Snapphanefejden om en vecka!
PMet för Snapphanefejden har kommit ut och det blir ca 5.500 starter under veckan!!! ca 145 startande i varje klass 1!!!! Det ger ca 22 pinnar per klass!!! Sjukt stort för mig och lilla Vilda, men det ska bli super spännande! Vilda och jag ska bo i husbilen på tävlingsområdet och få "sovmorgon" varje morgon:) Vi slipper körningen till Hässleholm i alla fall! 

Bröllop
På lördag ska vi på bröllop. En av mina barndomskamrater ska gifta sig. Husse och jag ska vara toastmaster-par. Ett hedrande uppdrag, men det medför ganska mycket arbete både inför och under bröllopsdagen! 

Natti!

6 kommentarer:

Agility Rambo sa...

Nitro tycker jag låter bra :) lite orginellt och fartfyllt. Inte heller så jobbigt att säga, man använder ju namnet ganska ofta x)

Camilla sa...

Ja det är klart att det ska vara på Skånska.
Jaja jag får väll känna mig besegrad då.........grymt(med ett leende)
Ja då röstar jag också på Nitro.

Kram Camilla

Monica med Mio sa...

Skall bli riktigt kul med agilityträning nu i tre dagar. Kan tänka mig att det kommer vara en slut matte till helgen! Tur det inte är nåt inplanerat då.

Finns en svart labbe/dobbemix i närheten av där vi bor som heter Canis, tycker det är rätt så fint!

Jenny sa...

Men Camilla!!! Om jag nu har föreslagit Hippie så måste du faktiskt rösta på det nu när Håsan inte blev av. Du kan inte komma här och rösta på Nitro. Ego är faktiskt mitt andra namn.

Camilla sa...

Du har rätt Jenny.
Jag menar givetvis att han ska heta Hippie.

Kram camilla

Jenny sa...

Så ska det låta Camilla. Nu kan jag sova gott igen.