lördag 25 juli 2009

3 dagar med feber och pinnar

Nöjd Vilda poserar med sina TVÅ rosetter!

Vilka dagar! Husse, jag och djuren åkte till Hässleholm i onsdags efter jobb. Vi fick en bra plats på parkeringen och grillade tillsammans med ett gäng träningskompisar vid familjen Hansson/Svenssons husvagn. Det var trevligt, men jag var förkyld och trött, så kvällen blev tidig.

Torsdag - dag 1
Jag vaknade med feber, 38,6... Det gav två val: 1. Ligga kvar i husbilen och var skitsur för att jag inte tävlade. 2. Peta i mig piller och tävla och ta skäll från alla. Ni vet alla redan vad jag gjorde, tävlade så klart!

Ulrika och Carola hade satt uppmitt tält redan på tisdagen. Tur var det för det var MÅNGA tält runt banorna. Första parkett hade vi till Agility klass 1 banan!

Husse kom med på morgonen och tittade på oss när vi körde första loppet. Det regnade inte, men det är dimma som syns på filmen.



Torsdag Agility 1

Vilda har ok fart. Hon tar slalomingång helt själv!!! Jag är så stolt över det att jag har för brått vid sista porten och vinklar mig mot nästa hinder för tidigt och så fick vi 5 fel. Utan dem så hade vi fått en pinne... Surt som tusan, men det var ju det första loppet av 6, så det fanns fler chanser till bra lopp!

Kolla in drivet hon har på upploppet!

Vi kom 23:a av 90 startande. 36 diskade sig. Tiden vi hade var 48,82, idealtiden var 55 sek.



Torsdag Hopp 1

Lite klurig banan för Vilda. Vi fick aldrig upp farten. V fick samma fel i slalom... 

Men jag är i stort nöjd med min handling, förrutom "sikta mot stjärnorna" handen på upploppet:)

Tiden hade inte räckt till en pinne ändå.

Vi kom 23:a av 72 startande. 30 diskade sig. Tiden vi hade var 45,47, idealtiden var 41 sek.

På kvällen var det en stor fest. Jag ville gå dit, men med feber bör man inte det... Så jag var hos familjen Andkvist och grillade. Trevligt var det! Tidigt i säng!


Fredag - dag 2

Fredag Hopp Öppen

Vaknade med "bara" 37,5 °C i feber. Nästan frisk ju! 

Disk på andra hindret. Ja, vad ska man säga? Att 79 av 115 starter också diskade sig, känns rätt bra. Banan var svår för oss som är i klass 1. Men hon följde med fint. Domaren tycker att vi tränar när vi tar om slalom och så åkte vi ut. 

Fredag Agility Öppen
Det regnade så mycket att all publik gått sin väg, så det blev ingen film. Men vi tog oss runt med två vägran och jag är hel nöjd med henne!

Vi kom 37:a av 95 startande i båda loppen. Inte så illa ändå!

Kvällen avslutade jag med att fira att Linda och Spice kom 3:a i Cupen i deras förtält med våfflor! Lyxigt värre! Vi spelade även lite Skippo. Linda vann 3 ggr i rad, sen gick jag hem:)

Lördag - dag 3

Lördag Hopp 1

Jag vaknade feberfri!!!!

Jag trissade henne i starten så mycket att hon bet mig hårt i armen! Bra för hon blev på, men ont gjorde det. Fullt ös på henne och hon var verkligen på G! Slalom satte vi!!!! Vid platten växlade hon upp och gav järnet! Jag snurrade till min handling innan och efter den sista tunlen, annars är jag supernöjd!

Vi blev 8:a av 68 startande och fick en pinne!!!! Vår andra pinne i hopp!!!!
Det var endast 8 nollade lopp! Tiden var 38,59 och idealtiden var 39 sek.



Lördag Agility 1

Jag trissade henne ännu mer i starten. Min näs höll på att ryka med, men vad fan... Vi sprang in på banan och se hur sur hon är på mig! Jag fick till vår handling och är riktigt nöjd med min insats. Tiden räckte och vi fick en pinne till!!! Dagens andra pinne!!!! 

Vi kom på en 8:e plats av 90 starter.
Det var endast 8 nollade lopp här med! 47 diskade sig!!!
Tiden var 41,95 och idealtiden var 46 sek.

Sammanfattning
Inga rivna hopphinder på 6 lopp!!!
Alla kontaktfält satt på 3 lopp!!!
Tidsfel i ett av fyra lopp i 1:an!!!
Vilda orkade att bo på stället i husbilen och ändå prestera!!!
Vi kunde prestera under press i agilityklassen idag lördag!!!

Nu ska jag göra som Vilda, gå och lägga mig i sängen!

Natti!

8 kommentarer:

Jenny sa...

Grattis :)

Livet i Fastarp sa...

Stort grattis! Det är så häftigt!! :) Jag blir enormt sugen och vill också. Snart, snart är huset färdigt och då jäklar.

Livet i Fastarp sa...

Haha.. Jag tror inte att vi är något hot om ni nu inte skulle vara ur ettan innan vi sätter igång igen. Hans systers matte har desto mer vana än mig. Jag är mest förvirrad. ;) Bilder,bilder.. Det kommer, men det får vänta ett slag till. Vi flyttar hem igen på tidags och då kan jag lägga in bilder på datorn. Jag lovar att det kommer bilder!

Anonym sa...

Grattis Mia va duktiga ni e!
Riktiga pinnplockare;)

Tyvärr hann jag inte se era lopp, sprang jag inte själv så funktionärade jag

Tina&Higgins&resten

Anonym sa...

Grattis till pinnarna, starkt jobbat! Tack för trevligt sällskap på kvällarna!

// Linda

emma sa...

GRATTIS GRATIS GRATTIS! NI ÄR ETT FÖREDÖMME PÅ TÄVLINGAR!!!=)

KRAM EMMA

emma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sara sa...

Kul att se filmerna! Så duktiga!!!