måndag 6 juli 2009

Fasadrenoveringen går framåt och det blir ingen Mingla

Idag blir det många bilder i bloggen! 


Annie med valparna.
Foto: Bergandens kennel.

Ingen Mingla
I torsdags fick Annie på Bergandens kennel en liten kull på fyra hanar. Ingen tik till mig med andra ord. Jag blev så klart mycket ledsen och besviken när jag fick beskedet. Jag blev erbjuden en hane istället, men det kändes helt fel då, jag var ju så inställd på tik. Men nu har det gått ett par dagar och jag har vänt och vridit på situationen och pratat med många om tik vs. hane. Så just nu lutar det åt att jag tar en hane. Jag ska träffa en ung hane efter Annie på torsdag, sen bestämmer jag mig!

Garaget
Vi blev ikväll klara med takfoten på garaget. Jag passade även på att ta ett par bilder på de fina Stockrosorna som jag ska gräva upp till helgen pga fasadrenoveringen...






Fasadrenovering av huset
Här går det framåt. Vi har plast för alla dörrar och fönster och vi får endast öppna ytterdörren. Inget kul alls med den värmen vi hade i förra veckan, men man kanske tappar ett kilo eller två pga all svett man gör av med på nätterna, vem vet? De har högtryckstvättat fasaden och behandlat med algdödande medel. Sen har de lagat där det ramlat ner puts, förstärkt alla fönster- och dörrsmygar samt hörnen med väv och idag har de börjat sätta väv på hela huset! Om det inte regnar i veckan, så kanske de hinner börja spruta på infärgadputs på fasaden denna veckan!!!

Fasaden på framsidan i söder.

Fasaden på framsidan i söder.

Fasaden på framsidan i söder.

Fasaden på baksidan i norr, vid altandörrarna.

Fasaden på baksidan i norr vid ytterdörren.

2 kommentarer:

Monica med Mio sa...

Oj ja det är ett stort projekt med huset! Men det kommer ju bli så assnyggt när det är klart!
Ja du får känna efter ordentligt med vad du vill ha för puppie. Så trist det inte blev en tik. Hoppas den unga hanen gör intryck på dig. =)
Om jag inte är helt död efter morgondagens tävling så kommer vi till klubben för att träna på torsdag!

Anonym sa...

Hej hopp! Jaha nu undrar ¨man ju om det blir en valp el ej??? Fina blommor o huset bli säkerligen fint! Kram Sara