fredag 10 juli 2009

Det blir en kille till i huset

Idag träffade jag och Husse Skipp, en unghund med samma mamma som nu har valpar på Bergandens kennel. Han är en supersöt och charmig kille. Han avgudar sin matte och leker gärna. Är lagom stor och jag är helsåld. Tankarna på att ta en hane istället har bara blivit starkare och starkare. När vi träffat Skipp idag, så är jag säker, det blir en kille till i huset!

Men vad ska han heta? Mingla var det planerat, eller kanske en elva, men det passar ju inte sig på en stilig kille. Här följer lite förslag:
Sot - Svart som sot och söt på www-språk
Asti - Asti Martini, god "champagne"
Nitro - "super" bensin till riktigt snabba bilar
Rejsa - Full fart!
Harley - MC
Speedy - Full fart!
Fly - Flyger fram...
Tex - Kort namn
Hoff - Öl
Diesel - En tuffing?
Triss - Hund tre i huset
Cirkus - Utbryter nog med tre vovvar i huset:)

Vad säger ni? Något namn som är bättre än de andra? Varför i så fall? Finns det fler fina namn? Skriv kommentarer!!!
I stamtavlan blir det något på "H" av uppfödaren. Vår kille är en vecka idag och kommer hem till oss i vecka 35, sista helgen i augusti.

Tränat

Idag när vi var på klubben så passade vi på att träna lite agility. Mest en supersvår kombination från klass 3 i Bjuv och fart på balanshinderna. Vilda rev två hopphinder i bjuv helgen, så jag kommer att träna på höga hinder ett ta och se om det gör någon skillnad.

Helg
Imorgon är det fredag och helg. På klubben är det spårhelg som gäller, och vi ska inte vara med. Känns konstigt. Jag brukar ju vara med överallt... Vi önskar er en skön helg med bra väder i skogen!

Vi ska ta bort ett skyltfönster (det sista) och en dörr och öppna upp för ytterligare en garageport (vi har redan två). Lite slit blir det, men de kommer att börja med fasadrenoveringen på garaget i nästa vecka, så vi måste bli klara i helgen!

Fasaden
"Våra arbetare" jobbar på. De har nu satt väv på hela huset och putsat ett tunt lager med puts på hela huset. Huset är jättefint med en enhetlig och slät yta. Ska bli så kul att få se det med vit färg!!! I nästa vecka kommer de att börja ha semester i omgångar och inte gå för full maskin. 

Trevlig helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon & JÄTTE GRATTIS till att det blir en pojke till! :-)
Är oxå helt såld på skip!
Speedy o fly föll oss (Hugo o jag) i smaken. Ska fundera om jag kommer på mer namn :-) Ha en NAJS helg! KRAM Sara

Anonym sa...

Sot slog mig med storm redan första gången du sa det.Hoss Hed
Hexor Humle Hipp ja du kommer nog på nåt Grattis till beslutet.Då blir dett blått!!MO

Ulrika sa...

Vad roligt att det blir valp! Jag stod ju inför samma val 2002 när min tänkta Hedda eller Hilda blev Hugo... Och det är jag ju glad för nu... Ha en bra helg!