söndag 31 maj 2009

Bröllopsdag i Åhus

Nästan som Vilda:)

Klockan ringde 06.00. Jag funderade på att ligga kvar men gick upp. Hundarna fick mat och jag packade det sista. Sen bar det av mot Åhus BK. Jag hade räknat ut att det skulle ta ca 1,5 timmar att köra, men som vanligt så var vi på plats i god tid, det tog bara en timme att köra dit!

Jag hade säckakärra med och fick med mig allt + Vilda i ett omgång. Jag satte upp tältet själv och var utan att veta om det iaktagen. Två tävlande från Ronneby trodde inte på att man kunde sätta upp ett sånt tält som jag har på två minuter om man är själv, de hade sett reklamfilmen på nätet. Men nu tror de på det:) Det gick fin fint och allt var på plats i god tid till första start.

Det var en dansk domare som aldrig tidigare dömt i Sverige. Hans klass 1 banor motsvarade en normal klass 2 bana i våra mått mätt. Alla "rakethundar" diskade sig på löpande band. Referenstiderna var på "danskt vis", dvs mycket väl tilltagna och det passar Vilda och mig!

Det finns inga filmer på loppen från idag. Jag kunde endast namnen på två personer på hela stället!!! Alla andra var ju i Oskarshamn och tävlade.

Agilityklass 1
Startnummer 5. Banan var hop, hopp och tunnel rakt och fint, men så skulle man inte... Utan hopp, hopp, vinkla 90 grader till ett annat hopphinder! Gissa om många diskade sig i starten!
Men inte lilla Vilda. Hon var super duktig. Alla kontaktfält satt. Slalom med en super svår ingång satt. Allt som fattades för en pinne var ca 3 sekunder...
Med 2,37 tidsfel kom vi på en 6:e plats av 28 startande (det var 5:e först, men sen ändrade de på resultatlistorna).

Öppen Agility
Slalom var den svåraste jag har kört, kolla skissen. Vilda var på G men ville inte ta om ett hopphinder som hon sprungit förbi och till sist lät jag henne ta det från fel håll, för att sen ta det från rätt och köra resten av banan felfri!!! Du grämer man sig lite över en vägran och disk på ett enkelt hopphinder... Men sånt är det! Nöjd är jag med övriga banan!


Hoppklass 1
28°C var det nu. Vilda var varm och slut i huvudet. Vi hade startnummer 4, men startade först pga strykningar. Vi tog oss runt med 2 vägran och 24,34 tidsfel. Det gav en 11:e plats av 26 starter.

Efter loppet så badade jag vilda med trädgårdslang och lätt både fram- och baktassar stå i en balja med vatten. Jag flyttade buren så den kom lite mer i vinden och sen fick hon sova.

Öppen Hopp
Jag tog ut Vilda och hällde 1, 5 liter vatten över henne. Sen torkade hon av det på mig... Men fart blev det på tanten som åter igen startade först fast vi hade startnummer 3. Jag kom av mig i handlingen på hinder 14 och snurrade till oss 5 fel på en vägran. Det var ett staket men hunden skulle hoppa, in emellan och sen hoppa igen, inget vi tränat på:) Men det gick vägen! Vi fick 22,53 tidsfel och slutade 9:a av 24 startande.

Lotteri
Jag hade köpt lotter i deras lotteri och vann en jätte fin klocka till köket!

Vilda och jag körde in på gården 18.20, dvs nästan 12 timmar sen vi körde hemifrån!

Bröllopsdag
Ja, det är vår bröllopsdag idag! Det har vi firat med att vara på vars ett håll och hålla på med våra hobbies! Mats och Orkan har skruvat på Husses bil och pysslat lite i trädgården.

I kväll har vi grillat!

Nästa vecka!
Måndag-Onsdag ska vi fixa inför målningen av huset.
Torsdag är det fest med jobbet
Fredag-Söndag är det BUG RUN, europas största VW träff i Mantorp!

Nästa tävling är Höganäs, då Vilda också ska ställas ut. Det ska bli kul att se henne bland de andra hårbollarna:)

Natti!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis !
Grattis på bröllposdagen !
Och lycka till med den lilla svarta som kommer till hösten :o)

// Mamma Gun & moffar Husse

Anonym sa...

Grattis på bröllopsdagen!
Tack för alla rferat från tävlingen via SMS. Jättekul, även om jag inte hann att svara.

// Linda

Livet i Fastarp sa...

Snörpligt med 3 sek från en pinne, men det visar ju också på hur bra ni är! :) Häftigt!! Ingen träning i veckan då med andra ord.. Och du, GRATTIS på bröloppsdagen i efterskott.

Annelie sa...

Gissa om jag är avundsjuk på ditt kök *pekar på tidigare inlägg*! Det är verkligen full fart på dig och Vilda på agilitybanorna nu - skoj!!

Hur vi ska fånga Lippe på bild?? Hmmm...är han så snabb? :) Vet inte! Jag får väl be Malin hålla honom hårt någon gång när ni är uppe på klubben samtidigt och hoppas att du har din kamera med dig. Sen får jag väl be snällt och på mina bara knän att du förbarmar dig över mig och tar ett helt gäng med fina kort som du sen skickar till mig. Kunde det funka?

Kommer du hit på lite valpgos i sommar/tidig höst? Nu har vi "känt varandra" så länge utan att ses så nu är det på tiden. Valpgos är väl en anledning lika god som någon?

Kram

Karolin,Hemi,Rambo sa...

Vad roligt att ni ska ställa ut i Höganäs!!Vi ska dit och titta:)
Störde mig lite på att anmälningsdatumet går ut efter vår utställning annars hade vi ställ där också kanske..men sånt får man väl stå ut med eller? :) hehe

Jenny sa...

vi Ronnebybor (f.d. också alltså) är lite skeptiska. Grattis i efterskott ett år efter den stora dagen. Vädret är exakt detsamma!