måndag 1 juni 2009

Jag glömde lördagens slit!





I går glömde jag ju att skriva om vad vi gjorde i lördags!

Vi gick upp tidigt och plockade ner alla markiser på framsidan av huset inför fasadrenoveringen. När klockan slagit 9.00 så startade vi motorsågen och sågade ner den fina Rhododendronen som vi hade över stora delar av vår gavel mot väster. Tråkigt, men ett måste för att se ska komma åt vår fasad.

Det kom förbi en tant med rullator och ifrågasatte vad vi höll på med. Det är inte första gången som hon gör det... Men nu var vi lite mer förberädda. Husse han sa att det var ett måste för fasadrenoveringen. Då klämde tanten i med att vi borde luka i rabatten på framsidan, för där fanns ogräs! Husse som varit med förr sa då att det stod tanten fritt att luka om hon ville med att vi prioriterade att renovera huset! Tanten gillar att munhuggas, men tackade nej till erbjudandet. Men hon ville ha en bukett med blommor från det vi sågat ner. Husse plockade ihop till en bukett. Då ville hon ha en bukett till grannen med... Snälla Husse fixade det med. Sen ville hon ha en bukett till de i affären med!!! Då kommer en tant till som också vill ha en bukett... Gissa om Husse har stort tålamod!!!

Den förtjusande damen frågade även om det var jag som var på taket förr förra sommaren, eller om det var någon annan tjej...

Idag måndag
Har jag varit hos veterinären med Orkan. Han har varit lite hängig och i fredags på "Träna och Grilla" på klubben så var han trött i bakkärran när han hoppade. Veterinären vet inte heller om det är Borelia, eller om det är som han är gammal. Men vi fick medicin i 30 dagar mot Borelia, så får vi se vad som händer.

Hemma så har Husse börjat bila/hacka sönder trappan till Cigarr-rummet. Vi ska ju lägga igen dörren och så ska ju trappan också bort. Låter enkelt, men den är väl gjuten med en riktigt hård och envis betong... När Husse var i sitt esse så gick det förbi två förfriskade killar med en låda öl. De tittade på Husse, sen på varandra och sen gick de fram och gav honom en öl! Vilka hjältar!!! Vi fortsätter med projektet i morgon!

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Ni måste få många goda skratt också mitt i allt jobb. Kul att läsa om är det i alla fall...

Cecilia Andréll sa...

Jag säger då det ... tanter med åsikter - aj aj aj.
Jag tycker ni borde ta betalt / bukett! Inte mer än rätt!

Förresten, flickan på taket - det var inte mig tanten såg??? Vi är ju så otroligt lika du och jag Mia :-)

Livet i Fastarp sa...

"kul med tanten" och vilka snälla killar som bjuder öl på en man i nöd. ;)

BILDER KOMMER!! Jag ska vara duktig och fota idag.
Hur vi ska fånga Lipton på bild, det är för mig också ett dilemma. Haha

Vi ses!

Anonym sa...

Av ungar och fyllisar får man höra sanningar sägs det.Men gamla tanter e inte fy skam.Tänkte att man kan ha det att se fram emot på ålderns höst.Bara gå runt o tycka!!!/MO

Malena & Annie sa...

Hejsan! Nu halkade vi in här. Har sett på dom tävlingarna jag och Annie varit på den senaste i Åhus. En kul hund att titta på. Man brukar ju få upp ögonen för dom där lite udda raserna. Tycker de är kul att inte allt måste vara BC, Kelpie osv! Många kramar