lördag 23 maj 2009

IKEA har ringt...




... och våra bänkskivor kommer på onsdag mellan 9-15!!!!!!!!!!

Vi borde även få tillbaka luckorna från lackeringen i nästa vecka, eller i börja av veckan efter.

Torsdag
Vi kaklade i köket och det blev kanonbra. Men så tog det ju hela dagen också...

Fredag
Igår beställde vi spishäll, gashäll, kyl och frys från MediaMarkt i Malmö. Fin fina paketpriser fick vi. Vi kan hämta det om 7-10 dagar! Då  är nog det andra på plats, så vi "bara" kan installera:)

Vi passade även på att besöka Lillebror i hans nya lägenhet. Det kommer att bli fin fint när han har bott in sig.

Lördag
Idag har vi varit på arbetsdag på klubben. Vi var 10 personer och fick gjort massor!!!

När vi kom hem så började husse med att att upp hål till imkanalen. Spännande arbete. Vi tog upp ett hål i taket i köket och sen ska det hamna genom kattvinden och ut på taket. 
Jag har sett framför mig mycket damm och arbete i flera dagar, men Husse, som för övrigt är bäst, fixade det på en dag och men minimala mängder damm:)

Under tiden så räddade jag våra jordgubbar från den otäcka Kvickroten som försökte ta deras plats i pallkragen. Så nu har vi massor med jordgubbsplantor i krukor på altanen.
Och när jag ändå höll på i trädgården, så åkte alla pelargonerna ut och fick gödning och vatten.

I morgon är det Agilitytävling i Lund. Vilda har vilat sig i form i bilen idag (hoppas jag:)

Husse ska skruva med sin bil (det vita fyndet) som ska besiktigas på onsdag.

Nu ska jag handla matsäck till i morgon, sen är det Robinson!

1 kommentar:

Monica med Mio sa...

Vad fint köket kommer bli! Verkligen mastodontjobb ni gör! Men assnyggt!

Hur gick agilitytävlingen i Lund?

Hur det gick för oss på Rallytävlingen kan du se i vår blog. ;) Film o allt.

Kram Monica