söndag 24 maj 2009

Agilitytävling i Lund

Idag har det varit agilitytävling i Lund. Jag och Vilda åkte med Ulrika och hennes hejarklack - hennes pappa! Våra hundar har vant sig och det är inga problem att stuva in dem i bilen. Jag var tidig till dem och vi kom iväg innan utsatt tid och var på plats långt innan vår första banvandring. Hur gick det då?


Hoppklass 1
Det var klös i tanten kan man säga! Banan var enkel. Ett byte efter platten och sen vänster-handling om Vilda och jag är bäst på, det är ju på "fot-sidan". Det svåra var slalomen. Den låg direkt efter en kort tunnel och hundarna hade fart efter den. Planen var - Fullt ös!!!

Vilda var taggad innan start och allt kändes toppen. Hon sprang på och var hur duktig som helst! Jag försökte växla ner innan slalom, men det gick inte helt bra, så jag fick kalla på henne. Ingången i slalom satt och sen var vi nästan klara och då, skippar hon den näst sista porten... Säkert mitt fel, men slalom brukar vi ju kunna... Med 5 fel i slalom så gasade vi på ännu mer och jag är supernöjd med vårt lopp!!!




Agilityklass 1
Banan kände ok, lite svårt att komma ihåg hur den gick, men inte omöjligt. Men den krävde ett par byten som passade mig och Vilda, dvs inte som alla andra...

Vilda var tokig innan start och det kändes fin fint att ställa upp i starten. Hopp och sen slalom och så gick hon ur i näst sista porten igen..... Gissa om vi ska träna slalom i veckan som kommer??? Den var det fullt ös igen. Alla kontakfält på plats och ett besök hos tidtagarna fick vi till... Men full fart var det och jag är jätte nöjd!

Grattis till:
- Ulrika och Olga som med mina fotbillsskor (minst en storlek för små) fick sin tredje pinne i hoppklass 1 och nu är klara för klass 2!!!

- Anki med Dumle som tog pinne och klassvinst i hoppklass 2.

- Linda med Nova som kom 3:a i samma lopp, också med pinne.

- Emma med Sol och Moa som tog en pinne med var hund idag!!!

Nästa söndag är det Åhus som gäller!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Stort tack för lånet av skorna! Hade knappt vågat springa i det höga hala gräset annars. Och mina dubbskor är redan på plats i bilen inför Oskarshamn...

PS! Gillade "speakertexten" på filmen på Vildas första lopp.

Monica med Mio sa...

Det ser ut som att Vilda har rent ut sagt skitkul! Det är ju huvudsaken! Ni är jätteduktiga!

Emma sa...

Hej hej!
Så duktiga ni är. Hon har ju verkligen ökat farten. Kul att se!
: ) Emma (matte till Elsa)